מלחמת חרבות ברזל: מספר מקורות ערביים דיווחו היום (שלישי) כי אם הסכסוך בין איראן לישראל יסלים, פקיסטן מתכננת לספק טילים בליסטיים לטווח בינוני מסוג Shaheen-III לאיראן.

ישיבת חירום של שרי החוץ של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC), על פי בקשת איראן ופקיסטן, התקיימה אתמול בערב הסעודית, ובמרכזה איראן שבחנה את תגובתה לחיסול איסמעיל הנייה.

"מי שיכול - שיהיה לו גנרטור": האם אתם מוכנים למתקפה האיראנית?
עם ישראל קבע: להמתין לאיראנים? או לשגר מתקפת מנע? | תוצאות סקר 103FM

הפגישה בעיר החוף ג'דה כללה דיונים על "פשעי הכיבוש הישראלי" ו"התנקשות בהניה", אמר ה-OIC הסעודי. משרד החוץ האיראני אמר בטהרן כי איראן ביקשה את הפגישה לצד פקיסטן. ה-OIC, המייצג 57 מדינות אסלאמיות, רואה את עצמו כקולו של העולם המוסלמי. בניגוד לליגה הערבית הקטנה יותר, היא כוללת גם מדינות לא ערביות בעלות השפעה, כולל איראן, פקיסטן וטורקיה.

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כזכור, גורמים אמריקנים אמרו כי מאז סוף השבוע הם הבחינו כי איראן מזיזה משגרי טילים ומבצעת תרגילים צבאיים, כחלק מההיערכות בטהרן לתקיפה שתכוון לישראל בימים הקרובים - כך פורסם הבוקר ב"וול סטריט ג'ורנל".

עוד על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, אותם גורמים אמרו אין להם מושג איך התקיפה עשויה להיראות או מהי מסגרת הזמן המדויקת, אך מצוטט גם גם איראני שאמר כי התקיפה עשויה להתרחש "מיידית", כלומר ב-48 השעות הקרובות.

בתוך כך, ב"ניו יורק טיימס" דווח כי שני גורמים איראנים - אחד מהם חבר במשמרות המהפכה - ציינו כי מוסקבה החלה לספק לאיראן מכ"מים מתקדמים וציוד הגנה אווירית.

בלינקן הוסיף כי וושינגטון "עוסקת בדיפלומטיה אינטנסיבית, כמעט מסביב לשעון", זאת כדי לעזור להרגיע את המתיחות ואת ההסלמה במזרח התיכון על רקע החששות שאיראן מכינה מתקפת נקם נגד ישראל. כזכור, לפני יומיים אמר למקביליו ממדינות ה-G7 כי איראן וחיזבאללה עלולות לתקוף את ישראל כבר ב-24-48 השעות הקרובות.