מלחמת חרבות ברזל: צה״ל ממשיך להיערך למתקפה איראנית ושל חיזבאללה. בשעות האחרונות (שלישי) קידם פיקוד העורף כוחות הצלה ולחילוץ של גדוד רם, גדוד ההצלה, של צה״ל לתל אביב.

הכוחות נפרסו בסמוך לאצטדיון יד אליהו (היכל מנורה), במקום הועמדו רכבי הצהלה ונגררות חילוץ של פיקוד העורף - המוגדרים ככלי התערבות וחילוץ מהיר. הכוח אמור לתת מענה באזורי הרס וקריסת מבנים.

האיראנים סומכים עלינו? זו הסיבה שאזרחי המשטר אינם מפחדים
איראן מביאה שחקן חיזוק: זו המדינה שצפויה להצטרף למתקפה | דיווח

צה״ל אישר כי פרס את גדודי ההצלה והחילוץ שלו במספר ערים מרכזיות בארץ כחלק מהמוכנות של פיקוד העורף למתקפה של איראן וחיזבאללה על העורף הישראלי. בצה״ל אומרים כי צוותי חילוץ מהיר הוצבו בעיר חיפה, בקריות, במספר ערים בדרום ובמרכז הארץ. הכוחות שגויסו הוצבו בעקבות הערכת מצב שביצעו בפיקוד העורף. והכוחות הועמדו בכוננות כבר לפני ימים. 

כוחות החילוץ של פיקוד העורף הם מכלל גדודי החילוץ וההצלה, מאז ה-7 באוקטובר ולנוכח ירי של טילים לעבר העיר אילת מתימן וממזרח. והעובדה כי מדובר בעיר תיירות מרכזית המרוחקת ממרכז הארץ ויש קושי לתגבר אותה באירוע חירום בכוחות הצלה מהמרכז הוחלט בפיקוד העורף להציב בעיר באופן קבע גדוד חילוץ והצלה של הפיקוד אשר אמור לתת מענה בתרחיש של פגיעה במבנה המאכלס מספר גדול של דיירים.

כזכור, מספר מקורות ערביים דיווחו היום כי אם הסכסוך בין איראן לישראל יסלים, פקיסטן מתכננת לספק טילים בליסטיים לטווח בינוני מסוג Shaheen-III לאיראן.

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

ישיבת חירום של שרי החוץ של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC), על פי בקשת איראן ופקיסטן, התקיימה אתמול בערב הסעודית, ובמרכזה איראן שבחנה את תגובתה לחיסול איסמעיל הנייה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

גורמים אמריקנים אמרו כי מאז סוף השבוע הם הבחינו כי איראן מזיזה משגרי טילים ומבצעת תרגילים צבאיים, כחלק מההיערכות בטהרן לתקיפה שתכוון לישראל בימים הקרובים - כך פורסם הבוקר ב"וול סטריט ג'ורנל".

עוד על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, אותם גורמים אמרו אין להם מושג איך התקיפה עשויה להיראות או מהי מסגרת הזמן המדויקת, אך מצוטט גם גם איראני שאמר כי התקיפה עשויה להתרחש "מיידית", כלומר ב-48 השעות הקרובות.