חיזבאללה הרחיב היום (שלישי) את טווח הירי לצפון כששיגר כטב"מים לעכו, לראשונה מאז פרוץ המלחמה. תושבי הצפון, המיוצגים על ידי מטה ״נלחמים על הצפון״, זעמו על חוסר התגובה לאחר המטח הקשה לצפון בו נפצעו מספר אזרחים היום. הם דרשו שמדינת ישראל תצא למלחמת מנע, שתמנע מקרים נוספים של מצב של עשרות פצועים והרוגים שלדבריהם עשוי לקרות אם מדינת ישראל תמשיך בשגרת ה״טפטופים״. 

מטח לצפון: פצועים בהם אחד אנוש; צפו בתיעודים: מזל"ט בשמי נהריה ונפילה בכביש  
צבי יחזקאלי מתריע: "אנחנו מתקדמים לעבר מלחמה כוללת" 

תיעוד המזלט של חיזבאללה מעל שמי נהריה (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מעיין בניזרי, תושבת הצפון וממובילות המטה, אמרה: ״המציאות בצפון בלתי נתפסת ובלתי נסבלת. אין מקום יותר לרפיסות, וצה״ל חייב לצאת למתקפה עוצמתית ופגיעה קשה בחיזבללה לבנון ואיראן. הפגיעות הנפשיות שילדים חווים פה בצפון  ואנשים שנהרגים כאן בקניות במשחק כדורגל בבית שלהם לא יכולים לעבור יותר על סדר היום, ואנו זועקים: ״תצילו אותנו ואת הצפון שלנו לפני שיהיה מאוחר״.

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה הוסיף: ״רבע מיליון אזרחים יורדים למקלטים בזמן שמדינת ישראל מחכה לתגובה מאיראן וחיזבאללה. כמה עוד הרוגים ופצועים נצטרך לספוג עד שנלמד להפסיק את משחקי המקרים ותגובות? הגיע הזמן לשנות את המשוואה ולגבות מחיר מלבנון ואיראן״.

מזל''ט בשמי נהריה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מזל''ט בשמי נהריה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

ריטה בן יאיר, גם היא מפונה מהצפון וממובילות המטה, כתבה: ״כמה אבדות עוד נצטרך לספוג להכיל את מדיניות ההגנה? כל הזמן אנחנו מחכים כמו ברווזים במטווח, כבר 10 חודשים. מה עוד צריך לקרות שנעבור למתקפת מנע?״.

לימור עציון, מפונה מהצפון וממובילות המטה קראה גם היא: ״כמה נוכל לשתוק? כמה אנשים שמנסים לנהל חיי שגרה ישלמו בחייהם? כמה נשב ונחכה למתקפה ואז נתגונן? אנחנו דורשים ממשלת ישראל ללכת על פי צו התורה "הקם להורגך השקם להורגו" ולצאת למלחמת מנע״.