חמישה מחבלים חוסלו היום (שלישי) בתקיפה של חיל האוויר על בניין במיפדון בדרום לבנון. זמן קצר לאחר מכן, נשמעו אזעקות בנהריה, בעכו וביישובים הסמוכים, שבעה נפצעו בהם אחד אנוש. 

ראש עיריית נהריה רונן מרלי שוחח עם יניב לני ורביע באדר ברדיו צפון fm104.5 בעקבות המטח. "אנחנו בשגרת חירום עשרה חודשים כבר, אנחנו בנהריה מנסים לשמור על השפיות גם של התושבים, קייטנות, מרכזים קהילתיים, פעילויות. אני מאמין ומקווה שמדינת ישראל תדע מה לעשות, אני סומך על מקבלי ההחלטות ועל הצבא שלנו שיעשו את מה שצריך כדי שלבנון תדע שיש מחיר כבד מאוד לפגיעה ביישובים בטח אם הם מיושבים, אני אומר תמיד דין ביירות כדין נהריה, אני מציע למי שמקבל את ההחלטות בלבנון שלא יבדוק את עוצמתו של צה"ל", אמר בפתח דבריו.

על הביקורת שתגובה ישראלית נוקשה לא מגיעה אמר: "הנייה חוסל, מוחסן חוסל, שוכר חוסל, שני מפקדי אוגדות חוסלו, הפגיעה בכוח שם היא אנושה וכל מי שינסה להתעסק אני מניח שיחוסל, אני חושב שלא צריך לפגוע באנשים, אני חושב שאם נפתחת מלחמה עם מדינת לבנון צריך לחרב את כל התשתיות שמדינת לבנון תחזור אחורה ושביירות תחזור להיות ביירות לפני הקמתה ואני אומר לך שיש לנו את הועצמה הזאת, ואם תהיה מלחמה אז מלחמת לבנון השלישית צריכה להיות מלחמת לבנון האחרונה".

עוזי רבי מזהיר: אם זה יקרה - אנחנו במלחמת עולם גדולה
בעכו רותחים על דובר צה"ל לאחר הירי: "הם משקרים כדרך פעולה"

רונן מרלי (צילום: יניב לני)
רונן מרלי (צילום: יניב לני)

עוד הוסיף: "למדינת ישראל יש אתגרים רבים, צריך להסתכל על כל התמונה, אם מחליטים להלחם בעזה, אז עזה תחילה, אם נחליט לעבור ללבנון, נעבור. יש לא מעט זירות יש את האיראנים, יש את איוש, יש את החוטים שהצליחו לסגור לנו נמל ימי באילת כבר מעל שבעה חודשים, יש לנו את העולם שלא איתנו. אני מציע לאיראנים ולחזבאללה - למדינת ישראל ולעם ישראל אין מקום אחר ואם הם הביאו אותנו למצב של להיות או לחדול - אז אנחנו נהיה והם יחדלו, אין לי ספק לרגע ואני חושב שאת העוצמה הזאת הם ירגישו"