מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שלישי) דברים ושיגר שוב איומים לעבר ישראל. "מטרת המלחמה הזו היא למנוע מישראל לחסל את ההתנגדות הפלסטינית ואת הסוגיה הפלסטינית. המטרה אינה לחסל את ישראל בשלב זה. אלא רק למנוע את חיסול ההתנגדות הפלסטינית. זו חובה של כל אדם".

"אנו קוראים לזירות הלחימה התומכות בעזה להמשיך בפעולותיהן למרות האבדות. איננו דורשים מסוריה להצטרף למערכה בשל המצב הביטחוני המיוחד שיש בסוריה. לא ביקשנו גם מאיראן להצטרף. על תושבי אזור חיפה להיערך לכל תרחיש", אמר. כמו כן,  נסראללה האשים את נתניהו וסמוטריץ' שהם מעוניינים להשתלט גם על ירדן והוסיף: "אפילו למצרים ולכל מדינות האזור תהיה סכנה מצד ישראל אם היא תנצח בעזה. המטרה של המערכה הזאת היא למנוע מהציונים לנצח ולחסל את הסוגיה הפלשתינית"

בתוך כך, מספר כטב"מים מתאבדים של חיזבאללה חדרו  לאזור נהריה והתפוצצו במוקדים שונים. על פי התמונות והסרטונים שפורסמו, מדובר בסבירות גבוהה בכטב"מים חשמליים מסוג שאהד 101, כך מסר מכון המחקר עלמא.

כטב''מ חיזבאללה (צילום: מכון מחקר עלמא)
כטב''מ חיזבאללה (צילום: מכון מחקר עלמא)

עוד הוסיפו מטעם מכון המחקר כי עד לפני מספר שבועות, חיזבאללה עשה שימוש בעיקר בכטב"מ המתאבד מסוג אבאביל T. בתאריך 11 ביולי, במהלך התקפת כטב"מים על אזור כברי, היינו עדים בפעם הראשונה לשימוש של ארגון הטרור בשאהד 101 החשמלי.

ראש מועצת מטולה שוחח עם נתניהו לראשונה; "מה הוא הבטיח לך?" - "כלום"
השופר של נסראללה סימן את יעד התקיפה בתל אביב: הנקמה בדרך

על פי חיזבאללה, תקיפת הכטב"מים הנוכחית באה כתגובה על החיסול אתמול בכפר עבא. בכפר מזרעה הדרומי לנהריה דיווחו על שבעה פצועים, בהם אחד מרסיס במצב אנוש. שאר הפצועים מוגדרים במצב קל, וכולם הובאו למרכז הרפואי לגליל.