מקורות המעורים בפרטים טענו כי תגובת ישראל למתקפה של חיזבאללה או איראן תלויה בנזק ולא בהיקף, כך דווח היום (שלישי) ברויטרס. עוד דווח כי גורם אמריקאי בכיר טען כי וושינגטון עושה כל מאמץ כדי להרתיע את כל הצדדים מלהביא את ההסלמה לנקודת האל-חזור.

מוקדם יותר היום דווח כי אחת ההערכות בישראל היא כי איראן מתכננת לפגוע ביעד ישראלי בחו"ל בתור פעולת התגמול על חיסול הנייה, זאת מתוך הנחה כי מתקפה מסוג זה לא תוביל לתגובה ישראלית קשה ולהסלמה אזורית כוללת. לעת עתה לא בישראל ולא בארה"ב יודעים לומר בוודאות מתי תתבצע המתקפה ואיך בדיוק תיראה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כזכור, צה״ל ממשיך להיערך למתקפה איראנית ושל חיזבאללה. בשעות האחרונות קידם פיקוד העורף כוחות הצלה ולחילוץ של גדוד רם, גדוד ההצלה, של צה״ל לתל אביב.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט ביקר בבסיס תל נוף של חיל האוויר, שם שוחח עם טייסי קרב בראשות מפקד טייסת 133 סגן-אלוף ע׳, מפעילי כטמ״מים, מכונאים ואנשי היחידה האלקטרונית.

יואב גלנט על המצב הביטחוני (צילום: שחר יורמן)

השר גלנט אמר בשיחה עם חיילי חיל האוויר כי "בכל יום שעובר אנחנו משפרים את המוכנות בהגנה ומחדדים יכולות בהתקפה". הוא הוסיף כי "כשאני מסתכל על היסוד של איך אנחנו פועלים - תעוזה, נחישות והתמדה. תנצלו את הזמן בכל המקומות - תכנון, אימון, דיון על כל מי שיהיה, בעיקר על מה שפחות צפוי, כי בדרך כלל הפחות צפוי קורה. אתה רץ, מתכונן, מה שתכננת לא קורה, קורה משהו אחר, אבל תהליך ההכנה שלך משרת את הפעולה שלך, כי הפעולה שוזרת בתוכה דברים שהתכוננת אליהם וגם נותנת לך את הבסיס לעשות דברים שלא התכוננת".

במקביל, ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליוה, ביקר היום (ג׳) בבסיסי אגף המודיעין מרחב תיכון ומרחב צפון. במהלך הביקור קיבל סקירה על המאמצים המודיעיניים בזירות השונות, בדגש על איראן והזירה הצפונית, ועמד על מוכנות אמ"ן לכלל התרחישים.

האלוף שוחח עם המפקדים והחיילים והדגיש כי לאגף המודיעין תפקיד משמעותי בכלל הזירות וכי עליהם להמשיך לעשות את כלל המאמצים על מנת לספק מודיעין איכותי. עוד הוסיף כי על משרתי האגף להמשיך ולהיערך אל מול האיומים מהזירות השונות ולסכלם, כפי שהוכח בשבועות האחרונים, תוך הגברת המוכנות לכלל התרחישים