התובע הצבאי בביה"ד בבית ליד הודיע הערב (שלישי) כי המחבל שהחיילים חשודים בהתעללות בו לא היה מ"פ, אלא שוטר בחמאס. עוד קודם לכן, עלה בדיון כי המחבל חלה בעבר בסרטן וייתכן כי זו הסיבה שהוא דימם. הדיון נמשך שעות ארוכות ולפני דקות אחדות הוחלט על הפסקה שלאחריה השופט ישמע את סיכומי סנגורי החשודים ואז יודיע על החלטתו והאם להאריך את מעצר חמשת החיילים פעם נוספת.

לאחר המהומות בשדה תימן: צה"ל בצעד דרמטי נגד "כוח 100"

במקביל, עשרות הפגינו מול בית הדין וקראו קריאות כנגד ביה"ד והשמאל: "שמאל משפטי, די להתעלל בחיילים שלנו". אירוע חריג התרחש מחוץ לבית הדין, לאחר שתושבת גן יבנה שהגיעה לתמוך בחיילים, נקלעה לדין ודברים עם חיילת שהוכתה לבסוף.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצר החיילים עד ראשון וזהו המעצר השלישי, אחרי שחרורם של שלושה חשודים נוספים. בבקשתו, מציין התובע כי "מדובר בהתרחשות ממשוכת ולא אירוע חד פעמי. האירוע נמשך 10 דק' ומהראיות עולה כי החשודים החליפו תפקידים ואת מיקום תוך כדי האירוע ולכן האירועים בוצעו בצוותא. במידת הצורך שביה"ד יחשוב שזה יקדם את העניין, נבקש להציג את הראיות במעמד צד אחד".

חשוד להדגיש, כי עו"ד עדי קידר, המייצג מספר חיילים מטעם ארגון "חוננו", הטיח בפרקליט הצבאי ותהה האם המחבל נפצע בעת לכידתו לאחר ששמע כי הדבר מפורט בחקירה, אך המחבל לא הגיע פצוע לשדה תימן ולא גם עלה מהדיווח מקליטתו שיש קשר בין פציעתו לבין אירוע מהעבר, בו נכרת אחד מאשכיו בשל גידול סרטני.

עו"ד קידר ביקש לדעת האם הפרקליטות ביקשה חלופת מעצר עבור החשודים בשל הדברים שעלו בדיון הקודם. התובע השיב שכל האפשרויות נשקלו, אולם לבסוף הוחלט שאין לבחון חלופת מעצר בשלב זה.