דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התראיין הערב (שלישי) לרשת אל-עראביה, שם הגיב לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ולקידום המפתיע לו זכה יחיא סינוואר

"אני מקשיב לדברי הרהב של נסראללה ותוהה: מה העם הלבנוני חושב?", אמר. "כל העם הלבנוני עומד על רגל אחת. כל תושבי דרום לבנון עברו לצפון. הדרוזים, הסונים, השיעים, הנוצרים - כולם עוזבים. שדה התעופה בביירות לא עומד בלחץ".

האיראנים בהלם: המתנקשים בהנייה - מיחידת העילית של משמרות המהפכה
האיום החדש של חיזבאללה מביס את צה"ל: "אין לנו מענה סביר"

בהמשך התייחס גם להודעת חמאס הערב כי מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר יירש את תפקידו של איסמעיל הנייה שחוסל בשבוע שעבר בטהרן: "יחיא סינוואר הוא מחבל שאחראי למעשה הטרור הנפשע ביותר בהיסטוריה - השבעה באוקטובר. יש רק מקום אחד עבור יחיא סינוואר והוא לצידו של מוחמד דף וכל הטרוריסטים שאחראים לשבעה באוקטובר. זה מקום היחיד שאנחנו מכינים ומייעדים לו".

הניה וסינוואר במחאה נגד תוכנית עסקת המאה של טראמפ, 2019 (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
הניה וסינוואר במחאה נגד תוכנית עסקת המאה של טראמפ, 2019 (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

מוקדם יותר הערב, כאמור, הוכרז כי סינוואר יירש את תפקידו של הנייה. מדובר בהודעה מפתיעה שכן השמועות שרצו בימים האחרונים על שאלת יורשו של הנייה, הצביעו בעיקר על מועמדים אחרים. שני השמות המרכזיים שעלו הם של הצעיר היחסית אנונימי בארגון, מוחמד איסמעיל דרוויש, וכן שמו של ח׳אלד משעל, מנהיג חמאס בחו״ל - אולם לבסוף סינוואר הכריע את הכף לטובתו.

סינוואר, מנהיג חמאס בעזה ומאדריכלי טבח 7 באוקטובר, התנגד מאוד למועמדותו של משעל. מינויו הופך אותו למנהיג חמאס בפועל ולאיש החזק ביותר בארגון.