שבוע לאחר חיסולו של אסמאעיל הנייה, חמאס מודיע הערב (שלישי) על מינויו של יחיא סינוואר לתפקיד ראש הלשכה המדינית של הארגון. 

"מדובר במינוי סמלי יותר מאשר פונקציונאלי", אומר למעריב אייל עופר, מומחה לכלכלת חמאס, "סינוואר יתקשה לתפקד גם כראש הלשכה המדינית ממקום מחבואו בעזה. להערכתי, הוא לא ינוע הרבה, גם לא בתוך הרצועה, שהרי רק כ-3 אנשים יודעים כיצד להגיע אליו. החשאיות נמצאת לרגליו ויהיה מעניין לראות מי מהנהגת חמאס חוץ יבצע את התפקיד בפועל".

מינויו מהווה שתי אמירות משמעותיות: האחת היא שסינוואר חי ונושם, חרף הניסיונות הישראלים לחסלו. השנייה היא להבהיר שהנהגת חמאס בעזה מתחזקת לעומת הנהגת חמאס בחו"ל, שנחלשת הערב משמעותית לקראת הבחירות לראשות ארגון הטרור בשנת 2025.

מדובר בהודעה מפתיעה שכן השמועות שרצו בימים האחרונים על שאלת יורשו של הנייה, הצביעו בעיקר על מועמדים אחרים. שני השמות המרכזיים שעלו הם של הצעיר היחסית אנונימי בארגון, מוחמד איסמעיל דרוויש, וכן שמו של ח׳אלד משעל, מנהיג חמאס בחו״ל - אולם לבסוף סינואר הכריע את הכף לטובתו.

סינואר נבחר ב-2017  בבחירות פנימיות למנהיג חמאס ברצועת עזה והחליף את אסמאעיל הנייה. עליית השפעתו סימנה את חזרת מוקד תנועת חמאס לעזה, שבה צמחה, על חשבון חמאס מחוץ לישראל בהנהגת ח'אלד משעל, אסמאעיל הנייה ומוסא אבו מרזוק.

לטענת בכיר פת"ח, בכירים הנחשבים למתונים בהנהגת חמאס, הבינו כי פניו של סנוואר לעימות חזיתי גדול עם ישראל, ומילטו את עצמם ואת משפחותיהם מרצועת עזה לאחר ניצחונו בשנת 2021, בהם איסמעיל הנייה וח'ליל אל-חיה.