אמש (שלישי) נודע כי תנועת חמאס החליטה שיחיא סינוואר, מנהיג התנועה ברצועת עזה, יהיה למחליפו של איסמעיל הנייה שסוכל בטהרן, וימונה לראש הלשכה המדינית של התנועה. מינויו הופך אותו למנהיג חמאס בפועל ולאיש החזק ביותר בארגון. 

העיתון הערבי העצמאי "ראיאליום" הציג את המסקנות וההשלכות האפשריות של המהלך, וכן טען כי סביר שסינוואר יפרסם הצהרה בקרוב. לפי הפרסום, הסופר והפרשן הפוליטי הפלסטיני איברהים אל-מדהון אמר בנושא: "אין ספק שבחירת סינוואר לתפקיד מהווה אתגר לישראל, וכן עדות לכך שהאיש עדיין יעיל, חזק ושולט בשטח בעזה, למרות המלחמה שנמשכת כבר כ-10 חודשים".

אין לנו מושג: איראן, נסראללה וסינוואר עושים לישראל בית ספר למשא ומתן | אבירם בלאיש  
"איראן תמיד מצחיקה, ישראל תמיד מקיימת": הפרשן הערבי מזלזל בטהרן  

הניה וסינוואר במחאה נגד תוכנית עסקת המאה של טראמפ, 2019 (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
הניה וסינוואר במחאה נגד תוכנית עסקת המאה של טראמפ, 2019 (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

אל-מדהון הוסיף כי בחירתו של סינוואר לתפקיד "באה בתוך ההקשר הפנימי הטבעי, מפני שתפקד למעשה כסגנו של איסמעיל הנייה, בהיותו ראש תנועת החמאס בעזה".

לפי אל-מדהון "סינוואר הוא איש חזק המסוגל לנהל עניינים, וטבעי שייבחר לרשת את הנייה. הוא היה אחד המועמדים הבולטים לתפקיד זה לצד ראש תנועת חמאס, חאלד משעל". עוד לפי הפרסום, סביר שסינוואר יפרסם בקרוב הצהרה, בין אם מצולמת או כתובה, בה יצהיר על מינויו כראש הלשכה המדינית של חמאס. 

דובר צה״ל דניאל הגרי התייחס אתמול לבחירת סינוואר בערוץ אלערביה הסעודי ואמר: "יחיא סינוואר הוא מחבל שאחראי למעשה הטרור הנפשע ביותר בהיסטוריה - השבעה אוקטובר. יש רק מקום אחד עבור יחיא סינוואר והוא לצידו של מחמד דף וכל הטרוריסטים שאחראים לשבעה באוקטובר. זה מקום היחיד שאנחנו מכינים ומייעדים לו".