הכוננות וההיערכות השיא הציבורית, הצבאית-פיקודית ובשאר החזיתות והקהלים לקראת התקיפה מצד איראן וחיזבאללה צוברת תאוצה ומתגברת עם הזמן. פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין, התראיין הבוקר (רביעי) לתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ודן בסוגיית ההמתנה מהצד השני של המשוואה: "ההמתנה הזאת, ה'לאט לאט' היא מערכת פסיכולוגית, כחלק מדרכו של נסראללה". 

הצהרה מתוך המחילה? בעולם הערבי מעריכים שסינוואר ידבר בקרוב
"איראן תמיד מצחיקה, ישראל תמיד מקיימת": הפרשן הערבי מזלזל בטהרן

מיד לאחר מכן הוסיף: "יש כאן בכל זאת מתמטיקה של משוואות. בסוף ברור לנסראללה, וזה עולה גם מהדברים שלו ושל איראן, שצריכה להיות פה תגובה שבאמת תכאיב לישראל. קרה פה משהו שאי פשר לעבור עליו בשתיקה לכאורה".



על נאום נסראללה אמר: "זה היה נאום טיפוסי כי היו בו דברי רהב כרגיל, אבל היתה בו הנאה צרופה מעצם העובדה שישראל עוברת סוג של חיכיון שמלווה בחרדה. איך מוצאים נוסחה שמכאיבה אבל לא מדרדרת את הדברים למלחמה כוללת? זאת הדילמה. יש להם פה מציאות כואבת".

נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)
נסראללה בנאומו לאחר מותו של פואד שוכר (צילום: צילום מסך)

 "יש לזה גם נראות בתוך העולם הערבי והרחוב המוסלמי", הוא המשיך. "יש ציפייה לראות מה יעשו איראן וחיזבאללה. אם תמשיך לדבר ולחכות, זה ייצר תחושה שאתה לא יודע איך לעשות את זה, או שאין לך אפשרות לעשות את זה, וגם לזה יש גבול".

"המדרון חלקלק פה: כעומק המכה תהיה גם עומק התגובה", ציין רבי. "כשנגיע לתשתיות אזרחיות, ישראל תגיב לזה בביירות תהיה פה מלחמה כוללת. היות ויש להם הישגים בחודשים האחרונים, והיות וארצות הברית נכנסת לתמונה, נוצרה מציאות מורכבת שמחדדת את הדילמה עבורם". 

ירי לצפון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ירי לצפון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"בסוף ישראל צריכה להחזיר את תושבי הצפון הביתה. אין יכולת להימנע ממבצע צבאי שייעשה דרך רצועת ביטחון או מכה לתשתיות צבאיות בלבנון. כרגע המשואה לא נוטה לכיוון ישראל, ואנחנו ממשיכים להתגלגל דרך הנאום של נסראללה לתוך המשעול הזה".

לסיום, התייחס על בחירתו של יחיא סינוואר למחליפו של איסמעיל הנייה, שחוסל כזכור לפני שבוע: "זה בסופו של דבר חסר משמעות. התפקיד של ראש הלשכה המדינית מחייב פגישות, הלוך ושוב, והוא יכול להסתובב במנהרה. מוזר מה שקרה כאן". 

הניה וסינוואר במחאה נגד תוכנית עסקת המאה של טראמפ, 2019 (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
הניה וסינוואר במחאה נגד תוכנית עסקת המאה של טראמפ, 2019 (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

"שמות כמו חאלד משעל וחליל אל חיה היו כלא היו. יש פה סוג של אמירה אחרת. הדור הולך ופוחת, נשארו פחות אנשים. מי שנשאר הוא לא לטעמו של סינוואר, ומהבחינה הזאת אפשר לראות סימן של השתנות הזמנים מבחינת הפרסונל של החמאס".