ההמתנה לתגובת התגמול של איראן על חיסולו של איסמעיל הנייה המיוחס לישראל, נמשכת זמן רב יותר ממה שארצות הברית חשבה תחילה, כך על פי דבריהם שנמסרו אמש (שלישי) מפי גורמים המכירים את המודיעין האמריקאי.

לישראל לא תהיה התרעה מוקדמת כמו באפריל: גורמים רשמיים בארה"ב חוששים
"כעומק המכה - עומק התגובה": זה המדרון החלקלק שישראל הולכת בו לקראת מלחמה כוללת

גורמים רשמיים בארצות הברית, כדוגמת מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, התריעו בימי ראשון ושני כי התקיפה תחול תוך 24 שעות, אך נכון לעת עתה לא איראן ולא חיזבאללה ביצעו תגובה כלשהי.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקורו בישראל (צילום: פלאש 90,תומר אפלבאום)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בביקורו בישראל (צילום: פלאש 90,תומר אפלבאום)


בעוד האופי המדויק של התגובה טרם ברור, גורמים אמריקאים מציינים כי הם בטוחים שמועדה קרוב. המידע המודיעיני האחרון מצביע על כך שהתגובה עשויה להתעכב עד יום חמישי או שישי הקרובים, כך על פי הדיווח בעיתון "אל ערביה" באנגלית. 

כמו כן, הדיווח מציין כי מאמינים שאיראן תמתין עד תום הכינוס של הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי שחל היום בעיר ג'דה שבסעודיה, שידון על התגובה האיראנית הצפויה, ובו ינכח בין היתר גם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, כפי שעדכן משרד החוץ של מדינתו. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מספר נציגים מהארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, ביניהם אבו מאזן ונשיא אינדונזיה  (צילום: רויטרס)
מספר נציגים מהארגון לשיתוף פעולה איסלאמי, ביניהם אבו מאזן ונשיא אינדונזיה (צילום: רויטרס)

גורמים אמריקאים ממשיכים להתקשות בקביעת צורת התגובה האיראנית והאם תהיה כרוכה בתיאום משותף עם חיזבאללה או עם מיליציות אחרות בעיראק או בתימן. חסן נסראללה כבר הצביע על כך שגם איראן וגם חיזבאללה יגיבו, אך הותיר את השאלה פתוחה באשר לאפשרות של מתקפה מתואמת בקנה מידה גדול עם מספר חזיתות.

בנוסף, מאמינים כי חיזבאללה מחזיק בארסנל עצום של טילים מונחים ומדויקים, שהוא טרם פירסם מאז אוקטובר, לצד טילי קרקע אוויריים וסוגים אחרים של טילים ומזל"טים. גודל הארסנל, כך נמסר, מדאיג את האמריקאים אף יותר מסוגי הנשק השונים שברשות ארגון הטרור. 

שרידי טיל איראני סמוך לים המלח (צילום: רויטרס)
שרידי טיל איראני סמוך לים המלח (צילום: רויטרס)


ב"אל ערביה" מוסיפים לציין כי באפשרותם של אותם גורמים אמריקאים לסייע לישראל להתמודד עם רוב השיגורים מאיראן ושלוחותיה, אם כי סכסוך ממושך עם חיזבאללה יהווה אתגר.