"אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך", כך אמר המועמד למפכ"ל המשטרה ניצב דני לוי לשר לביטחון הלאומי איתמר בן גביר, כפי שחשפו היום (רביעי) העיתונאים מיכאל האוזר טוב וג'וש בריינר בעיתון "הארץ".

איתמר בן גביר ראוי לשבח: הוא שינה את חוקי המשחק | משה נסטלבאום

הציטוט הזה הוא מתוך הקלטות שיחה שהתקיימה יומיים לפני הטבח במג'דל שמס בין השניים, אשר עסקה באכיפת בנייה בלתי חוקית בחברה הדרוזית. בניגוד לעמדתו של בן גביר, ראש הממשלה נתניהו רוצה להימנע מאכיפה דווקאית של צווי ההריסה, בכדי לא ליצור מתחים מיותרים עם הדרוזים. ההקלטות חושפות, כי ניצב לוי הביע תמיכה בעמדתו של השר. ארבעה ימים מאותו האירוע -  בן גביר החליט להודיע על מועמדותו של לוי לתפקיד המפכ"ל.

על פי ההקלטות, כאשר הניצב הזכיר את עמדתו של נתניהו, בן גביר השיב לו: "קודם כל, אני לא מכיר את עמדת ראש הממשלה. אני ישבתי עם הרבה נכבדים, ואני מכבד אותם ובאמת לא רוצה לפגוע באף אחד. לפעמים ישבתי, אמרתי משהו אחד, אחרי זה קראתי בעיתון, היה משהו שני. אגב זה קורה לי המון המון. לכן אני מציע, אני לא יודע מה ראש הממשלה אמר. אני לא מאמין שרה"מ אמר 'אנחנו לא נאכוף את הבית בירכא' - ראש הממשלה לא מתעסק בזה, זה לא מעניין אותו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "האמירה המיוחסת והקשרה אינם ברורים".

מתנועת התאוררות נמסר בתגובה לדיווח אודות הקלטת המפכ״ל המיועד דניאל לוי: ״המפכ״ל המיועד לוי הוא המסמר האחרון בארון המשטרה, יד פוליטית לחלוטין של בן גביר שתשלוט על כל שוטר בישראל. ככה לא נראית משטרה, ככה נראית מליציה חמושה שפועלת על פי גחמות של שר כהניסט. אנחנו נלחם נגד המינוי הזה, אין דמוקרטיה עם משטרה פוליטית״.

ד״ר אמיר ח׳ניפס יו״ר התנועה הדרוזית לדמוקרטיה ושיוויון מסר בתגובה: ״אני פונה לדני לוי וכל צמרת המשטרה: המשטרה נועדה לעבוד עבור האזרחים, ולא נגדם. מי שחושב שהדרוזים יהיו שק החבטות של שר גזעני, ימצא אותנו מראים לו שהוא מועל בתפקידו. העדה הדרוזית שווה בקרב ושווה בזכויות. הדרוזים הנלחמים על ביטחון המדינה לא יתנו להרוס את הבית שלהם. טעית דני לוי בדברי החנופה שלך לשר״.