44 שבועות נלחם דני אלגרט על מנת להחזיר את אחיו איציק, שנלקח לשבי החמאס מביתו בניר עוז, והוא מסרב להרים ידיים. בראיון מיוחד שיתפרסם מחר (שישי) ב"מעריב המוסף", מספר אלגרט על השיחה האחרונה עם אחיו, העדות של ילנה טרופנוב, חוסר האונים של השב"כ, הטלאי הצהוב על דש הבגד והריב בוועדה של שמחה רוטמן. 

בראיון מותח אלגרט ביקורת נוקבת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "מי שעומד ביני לבין אחי זה בנימין נתניהו, אני יודע שברגע שהוא יזוז אחי יהיה בבית. ולכן התקווה היא שבאמת סוף סוף ייפול למישהו בממשלה האסימון, למישהו מחברי הכנסת או השרים של הליכוד, שיבינו שדי, נגמר, כמה הם יכולים להקריב כדי שיבחרו בהם בפריימריז הבאים".

"מהר מאוד הבנתי שראש הממשלה לא מתכוון לטפל באירוע הזה כמו שאני חושב שצריך לטפל בו. שהוא לא מתכוון להביא את החטופים האלה מהר. שהסיפור הזה הולך להיות מאבק ארוך וקשה. סינוואר קיבל יותר חטופים ממה שהוא יכול היה לבלוע ולכן הוא שחרר את מי ששחרר", הוא מוסיף.

דני אלגרט לנועה ארגמני: "נתניהו משתמש בך, לא רוצים להפגין נגדך"

עוד הוא מבקר בחריפות את תפקוד כוחות הביטחון בשבת השחורה של 7 באוקטובר: "אומרים לי שעושים את המקסימום, אבל אף אחד לא הגיע לניר עוז. אף חייל לא נכנס לניר עוז בכל היום הזה, עד השעה ארבע אחר הצהריים, אחרי שהמחבלים סיימו את העבודה ואחרי שהעזתים כבר נכנסו לבזוז את הציוד, ואחרי שאחד מכל ארבעה מתושבי ניר עוז או נרצח או נחטף".

הראיון המלא יתפרסם מחר ב"מעריב המוסף" ובמעריב אונליין