שר הביטחון יואב גלנט ביקר הבוקר בתרגיל של עוצבת שועלי מרום אשר דימה לחימה במתאר צפוני. בשיחה עם הלוחמים אמר היום (רביעי) כי "אי אפשר להרוג במדינת ישראל אזרחים, בוודאי לא 12 ילדים ולא לשלם על זה מחיר, זה לא עובד, הפטנט הזה לא מקובל עלינו ואם יהיה צורך אנחנו נרחיב את הפעולות ונעשה את מה שצריך, והתהליך הזה עלול גם להידרדר למצב של מלחמה, זה לא דבר תיאורטי, זה דבר אמיתי״.

שר הביטחון יואב גלנט אמר בשיחה עם הלוחמים: "היכולת שלכם בעת הזאת כאן ממוקדת בפעילות המבצעית בהגנה, אבל אנחנו מכינים את שני הדברים גם להתקפה. צריך להיערך, צריך להתכונן, צריך להיות מוכנים״. 

בצפון קוראים למחוק את לבנון: "לחרב את כל התשתיות, להחזיר את ביירות אחורה"

דברי שר הביטחון בתרח"ט בצפון (צילום :שחר יורמן )

״נכון להיום, אנחנו מכים את האויב בדרכים שלנו. זה נכון למבצעים שמחסלים את מוחמד דף וראפע סלאמה בח'אן יונס ולתקיפה של החות'ים בתימן ולחיסול מוחסן ברובע ה'דחיה' בביירות וזה לא נגמר וזה לא יהיה רק פעילויות אוויריות, אנחנו צריכים להיערך״. 

״רמת המוכנות שלכם זה מה שמבטיח לנו את היכולת להגיע ולקבל החלטות על בסיס זה שאנחנו יודעים שמאחורה יש דבר אמיתי, לא משהו על הנייר, ואתם מתאמנים לאורך כל הדרך, כולם מתאמנים, הגנה והתקפה – זה מאוד חשוב״. 

״כפי שהדברים מסתמנים, נסראללה עלול לגרור את לבנון לשלם מחירים כבדים ביותר, כבדים ביותר. הם לא מתארים לעצמם מה יכול לקרות, אני מניח שאם הם ייקחו תמונה של עזה הם יבינו, אבל לא תמיד ההיגיון מדבר".

שר הביטחון שמע ממפקד החטיבה אלוף משנה אלעד שושן וממפקדי הגדודים בחטיבה על השלמת המוכנות לגזרה הצפונית ועמד על חשיבות הכוננות הגבוהה והצורך בפיתוח תחבולות ופעולות ייחודיות. בביקור השתתפו: מפקד פיקוד הצפון אלוף אורי גורדין, מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי, מפקד פיקוד המרכז אלוף אבי בלוט,מפקד אוגדה 99 תת אלוף יואב ברונר, מפקד המרכז לאימונים ביבשה ותת-אלוף קובי הלר.