אהוד יערי, פרשן חדשות 12, התייחס הערב (רביעי) למינוי של יחיא סינוואר, במקום הנייה שחוסל בלב טהרן. "סינוואר רוצה עסקה. לפני שחוסל, הנייה שיחק אותה דיפלומט בינלאומי. סינוואר רוצה, בחמאס יש מאבק עצום בצמרת", טען. 

עוד הוסיף בנוגע לפרסומו: "הם רצו למנות כפשרה את איש הצללים מוחמד איסמעיל דרוויש. כמחליף זמני. ברגע שזה פורסם, הוא קיבל רגליים קרות ולא רצה להיות באור הזרקורים. גם אנשיו של סינוואר בקטר אמרו שהוא יותר מידי חבר של משעל".

אחרי הפצצת הנמל בתימן - אסון פקד את החותים בחודידה
עובדי חדשות 13 ניצחו: מינוי שמאלוב ברקוביץ' יבוטל

בנוסף, טען יערי כי למעשה, סינוואר לא הולך להיות זה שיוביל את החמאס בתפקיד שבו החזיק הנייה טרם חיסולו: "אין ביניהם הסכמה לגבי את מי למנות לתפקיד. מה עושים? בוחרים את סינוואר, שלא יכול לתפקד באמת כי הוא מתחת למנהרות. אז ממנים אותו ונותנים לו כבוד. מה שבפעול קורה זה שיש איזה סוס שחור מאחור. בדבריו, מתייחס יערי לזאהר ג'בארין. ראש מטה הגדה בחמאס, שלטענתו צפוי להיות המושך בחוטים האמיתי באארגון הטרור. 

אהוד יערי, פרשן חדשות 12, התראיין היום (רביעי) ב"קול ברמה", וסיפק הערכה בנוגע למועד שבו איראן תתקוף את ישראל, זאת בתגובה לחיסולו של מנהיג החמאס הנייה בלב טהרן. על פי טענתו של יערי, האיראנים צפויים לבחור במועד שרגיש במיוחד ליהדות. 

"ש לי תחושת בטן שחיזבאללה ירצה לתקוף בתשעה באב. בחיזבאללה ערים ללוח השנה העברי, הם מבינים שביום הזה יש יותר אנשים שצמים ונמצאים בבתי הכנסת", ציין. 

בתוך כך, חוסל בלב טהרן לפני למעלה משבוע, בישראל עדכנו את ארה"ב, ולקחו בפניהם אחריות על המהלך, כך דווח הלילה ב"וושינגטון פוסט" האמריקאי. על פי הדיווח, בבית הלבן ביקרו את ישראל בחריפות על המהלך. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפות צה"ל ברצועה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

עיקר הביקורת התמקדה בתזמון של החיסול במתקן השייך למשמרות המהפכה, שם התארח הטרוריסט לאחר שהשתתף בהשבעת הנשיא החדש של איראן. בבית הלבן זעמו על כך שבעת שמתנהלים המגעים לביצוע של עסקת חטופים, כמו גם הניסיון מצדם להביא לסיום הלחימה בגבול הצפון, ישראל בוחרת לעשות צעד מהסוג הזה. 

אמש, הודיע ארגון הטרור חמאס כי יחיא סינוואר יחליף את הנייה, על אף שבמהלך החודשים האחרונים, הוא ככל הנראה נמצא מתחת לקרקע ברצועה. מדובר בהודעה מפתיעה שכן השמועות שרצו בימים האחרונים על שאלת יורשו של הנייה, הצביעו בעיקר על מועמדים אחרים. שני השמות המרכזיים שעלו הם של הצעיר היחסית אנונימי בארגון, מוחמד איסמעיל דרוויש, וכן שמו של ח׳אלד משעל, מנהיג חמאס בחו״ל - אולם לבסוף סינואר הכריע את הכף לטובתו.