לצד הדיווחים המתווספים על תקיפה איראנית בשיתוף פעולה של חיזבאללה ההולכת וקרבה, נראה כי מדד הלחץ הציבורי עולה בהתאם. אלוף (מיל') יעקב עמידרור התראיין הבוקר (חמישי) לתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, הרחיב את היריעה בנושא וטען כי לא ראה "אזרחים לחוצים ביומיים האחרונים. יש פה תרומה אדירה של התקשורת בתיאורים שלה למתיחות שישנה".

תל אביב, זה בדרך: אלו היעדים המרכזים שחיזבאללה מכוון אליהם בתקיפה | דיווח
מתיחות שיא בגבול הצפון: תיירים ותושבים נמלטים מלבנון

עמידרור הסביר: "יש מתיחות, אנשים לחוצים, אך לדעתי יש הגזמה מאוד גדולה של התיאור הציורי. זו תהיה טעות לתקוף עכשיו, האירועים האלה לא נולדו בגלל שהאיראנים תקפו אותנו, אלא בגלל שמישהו חיסל בטהרן את מנהיג חמאס כאשר הוא היה אורח כבוד של הממלכה האיראנית".

איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)

"כל מה שאנחנו רואים הוא אירוע שהאיראנים לא יזמו אך בנו", הוא מדגיש. "אם ישראל הייתה מחליטה ללכת למלחמה נגד איראן או למלחמת מנע נגד חיזבאללה לפני שנה זה סיפור אחר. אי אפשר להפתיע את חיזבאללה, הוא במתיחות גדולה. לשיטתי ממשיכים בשלב האחרון של פירוק חמאס בעזה. אף אחד לא שאל מה תהיה תגובת חמאס אם הנייה ודף חוסלו, כי הוא הפך ללא רלוונטי מבחינה צבאית". 

"אנחנו צריכים להשלים את פירוק חמאס במידה שמגדילה משמעותית את השליטה המבצעית שלנו בעזה, וכשנגמור את הפרק הזה צריך לשבת ולומר האם צה"ל יכול לעבור למתקפה רבתי מלבנון נגד חיזבאללה".

ירי לצפון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
ירי לצפון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')


לגבי תגובת ישראל לתקיפה, הוא התייחס ואמר: "אם באמצע תהיה התקפה שתחייב אותנו להגיב בצורה מאוד דרסטית, נצטרך למצוא את האופן בו אנו מגיבים. אם זה יוביל למלחמה גדולה, הידרדרנו אליה. אם תהיה תגובה שתהיה מספיק חזקה אך לא תוביל למלחמה, צריך להמשיך ולגמור את עזה". 

"אנחנו צריכים להיות מוכנים למכה גדולה מאוד מאיראן. באפריל היינו רחוקים מאוד מפירוק חמאס בעזה, אסור לנו להסיר את העין שלנו מהמשימה הראשונה שקבענו לעצמנו לאחר האירוע הנורא של 7 באוקטובר - משמידים את חמאס כארגון צבאי". 

התקיפה האיראנית לכיוון ישראל, מצולמת מעמאן בירדן (צילום: רויטרס)
התקיפה האיראנית לכיוון ישראל, מצולמת מעמאן בירדן (צילום: רויטרס)

על הודעת ארצות הברית על המצב בעזה ועסקת החטופים, טען: "המזרח התיכון היה נכנס לרגיעת דמה, כמו השקט שהיה לפני 7 באוקטובר. זה היה יוצר מצב בו חמאס עדיין לא פורק לגמרי, וחיזבאללה ימשיך להיבנות בלבנון. זה שקט מדומה שיביא בסופו של דבר לצורה זו או אחרת ל-7 באוקטובר".

"אסור לנו לחזור על הטעות שלפני 7 באוקטובר, נתנו לחמאס וחיזבאללה להתעצם, שכחנו את הכלי הזה שנקרא מלחמת מנע. אם עסקת החטופים תשאיר אותנו בפיקוח על ציר פילדלפי שלא מאפשר לבנות מחדש מנהרות, יכול להיות מן דבר כזה, הוא מורכב, צריכה להיות יותר מעורבות אמריקנית ואפשרות לנו להיכנס עם כוח. זה יהיה עסק שנצטרך לפקח עליו עם מל"טים 24/7". 

"צריך לזכור שיש לנו מערכות הגנה אולי הכי טובות בעולם. הן לא 100 אחוז, אך הצירוף של הקואליציה הבינלאומית, חיל האוויר ומערכות ההגנה מבטיחות לנו שיהיה קשה מאוד לגרום לנזקים של ממש במדינה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm