האם למרות האיומים ודברי הרהב, איראן לבסוף "תרד מהעץ" בנוגע לכוונתה למתקפה נרחבת על ישראל כנקמה על חיסול שוכר והנייה? הפרשן באבא יצחקי מ"איראן אינטרנשיונל", כלי התקשורת המזוהה עם האופוזיציה באיראן, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגאולה אבן סער ב-103FM והסביר.

"קראתי בבוקר את העיתונים באיראן, אני כבר לא רואה את הכותרות על האיומים שראינו בימים הקודמים, הם נרגעו ועברו לדברים שיותר חשובים בתוך איראן, הכלכלה. הפעם אני לא מהמר, אבל אני רואה שתגובה תבוא, זו ההערכה שלי, איזושהי תגובה תהיה. איראן זה לא צפון קוריאה. היא רוצה להיות מחוברת לעולם, איכות החיים מאוד חשובה לעם האיראני ויש להם עוד אינטרסים מאוד חשובים חוץ מהכלכלה. תוכנית הגרעין שהם שכל כך סבלו בשביל להגיע לפצצת אטום, הם על סף והם לא רוצים שזה ייהרס, אז הם חושבים אלף פעמים", פתח יצחקי את דבריו.

"פרסמנו אתמול בלילה חשיפה די חשובה, נשיא איראן החדש מגיע לבית המנהיג חמינאי ומפציר בו, מבקש ואפילו מתחנן שיוריד את רף התגובה. כי התגובה היא לא ביד הנשיא, מדיניות החוץ והביטחון רק בידי המנהיג והוא מחליט מה יעשו. העניין הכלכלי והפנימי של איראן בידי הנשיא, והוא מתחנן לא לעשות את זה כי זה עלול להביא מלחמה", הוסיף.

הטילים יסיחו את דעתנו - ואז יגיע הגרוע מכל: כך תיראה מתקפת חיזבאללה

מכת מנע? יעקב עמידרור מסביר: זו הסיבה שזה לא יזיז לאיראנים

"יכול להיות שהחשיפה הזאת היא דווקא הסולם שיכול לרדת ממנו המנהיג. אם לא תהיה תגובה מאוד קשה, תמיד אפשר להאשים את הנשיא שהוא ביקש. אם אתה שואל את תומכי המשטר, הם לא מפחדים משום דבר, הם יכולים למחוק את ישראל. אבל אם הולכים לעם הפשוט, שהם קונים כרגע בשר פעם בחודש, הם באמת דואגים ואני רואה את זה ברשתות החברתיות. העם לא רוצה מלחמה. הם כבר מדברים על לאיזו תחנת דלק ללכת ולעמוד בתור אם תהיה תגובה איראנית והם יחכו לתגובה ישראלית", המשיך יצחקי.

"העם האיראני במצב מאוד קשה. לשלטון באיראן חשוב העם, אין להם כזה חוזק שלטוני, הם יכולים לדכא את העם אך חשוב להם שהעם יירגע. הם עוד לא שכחו את המהומות לפני שנה וחצי והסנקציות. תגובה עם הפרוקסי, זה בא בחשבון, הם יכולים לקבל את זה הרבה יותר טוב ולצאת בזול. הם לא רצו את חאלד משעל כמחליפו של הנייה, והם קיבלו את האיש שרצו פחות או יותר. יש להם כרגע השפעה מאוד גדולה ברצועה, ביהודה ושומרון, בחיזבאללה, יש להם את החות'ים. טבעת החנק מתחזקת ולצערי העולם שותק", סיים יצחקי את דבריו.