ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף בריאיון ל"טיים" שפורסם היום (חמישי) את קווי המתאר הראשוניים לתכניתו לעזה לאחר המלחמה. על פי נתניהו, לאחר הפלת שלטון חמאס, הוא מעוניין לגייס מדינות ערביות לסייע בהקמת ישות ממשל פלסטינית אזרחית, שלא תהווה איום על ישראל.

"סינוואר יעדיף למות במנהרות מלהגיע לעסקה": ישראל לוקחת הימור מסוכן?

"הייתי רוצה לראות מנהל אזרחי המנוהל על ידי עזתים, אולי בתמיכת שותפים אזוריים", אמר ראש הממשלה. "פירוז על ידי ישראל, מנהל אזרחי על ידי עזה". עם זאת, נתניהו הבהיר כי אין בכוונתו לפקח על הקמת מדינה פלסטינית. במקום זאת, הוא הציע חזון של כיסי אוטונומיה מוגבלים באזורים פלסטיניים, כאשר ישראל שומרת על שליטה ביטחונית עליונה, בדומה למצב הקיים כיום בגדה המערבית.

"זו אכן גריעה מסמכויות ריבוניות, אין ספק בכך", הודה נתניהו. "אני מסכים שעלינו לשמור על רוב יהודי, אבל אני חושב שעלינו לעשות זאת באמצעים דמוקרטיים. לכן, איני רוצה לספח את הפלסטינים ביהודה ושומרון כאזרחי ישראל", הוא הסביר, תוך שימוש בשם המקראי של הגדה המערבית. "המשמעות היא, שהם צריכים לנהל את חייהם בעצמם. הם צריכים להצביע למוסדות שלהם. צריך שתהיה להם שליטה עצמית, אבל אסור שתהיה להם היכולת לאיים עלינו״.