בשעות הצהריים היום (חמישי) קרא דובר צה״ל בערבית אל״מ אביחי אדרעי לתושבי מזרח חאן יונס להתפנות מבתיהם לקראת פעילות צה״ל במרחב. על פי הערכה צה״ל מבקש לפעול במקום כנגד תשתית ירי הטילים לישראל אבל גם לנסות ולחשוף תוואי מנהרות נוספים.

צה״ל פעל בעבר בשכונות מזרח רפיח. מדובר במוקד נוסף, מלבד רפיח, של היקף מנהרות משמעותי שגם שם נמצאו עשרות מנהרות, ותוואי תת הקרקע שנחשף והושמד על ידי צה״ל מגיע לעשרות רבות של קילומטרים. 

 זאת לאחר שצה"ל חשף כמאה מנהרות עד עתה במרחב העיר רפיח וציר פלדלפי. חלק קטן יחסי מהמנהרות זוהו כמנהרות חוצות גבול. לוחמי אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ברפיח כאשר המיקוד הוא לאיתור תשתיות חמאס, איתור, טיהור וחקר מנהרות החמאס במרחב רפיח.

השמדת התוואי התת קרקעי שאותר במרחב רפיח - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

בצה״ל אומרים כי היקף המנהרות בעיר רפיח הוא גדול ומסועף. המנהרות בחלקן מוגדרות חוצות גבול. כאשר המנהרה הגדולה והיחידה עד עתה בגודלה היתה מנהרת למעבר כלי רכב וגודלה שלושה מטרים גובה ורוחבה סביב השלוש מטרים. חלק מהמנהרות שנחשפו הן מנהרות לוגסטיקה, מנהרות פיקוד ושליטה, מנהרות יצור וחלקן הן מנהרות למעבר סחורות ואמצעים מסיני לרפיח. בצה״ל מעריכים כי יש עוד מקטעי מנהרות שטרם נחשפו במרחב רפיח והפעילות של לוחמי חיל ההנדסה באיתור וחקר המנהרות נמשך.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, אמש, איתרו והשמידו הכוחות בורות שיגור לרקטות במרחב ציר פילדפי במרחק של עשרות מטרים ממאגר הדלק הגדול ביותר ברצועת עזה. מאגר הדלק, הינו המאגר המרכזי והגדול ביותר ברצועת עזה המשמש את תושבי הרצועה. כל פגיעה במתקן עלולה לסכן את חייהם של עשרות אלפי אזרחים עזתיים הנמצאים במרחב המאגר. בהשמדת בורות השיגור צה״ל לא פגע במאגר הדלק.