חברת החשמל הלבנונית הודיעה  כי היא נאלצה להשבית את תחנת הכוח בדיר עמאר בשל מחסור בדלק (מזוט). לעומת זאת, יחידה אחת בתחנת הכוח זהראני ממשיכה לפעול כדי לספק חשמל למתקנים חיוניים

על פי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים המחסור בדלק נובע מכך שבחודש יולי לא התקבלו משלוחי דלק לפי הסכם שחתום עם עיראק וזאת בשל קשיי המימון של לבנון. עם זאת, שר האנרגיה בממשלת לבנון הזמנית ווליד פיאד הצהיר היום כי העניין עומד "לפני פריצת דרך".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט פרסם הערב (חמישי) איגרת חריגה בשפה הערבית ובה מסר לתושבי לבנון.

״אם חיזבאללה ימשיך בתוקפנות שלו - ישראל תילחם בו מלחמה קשה מאוד. זכרו כיצד נסראללה התחרט על ההרפתקה המסוכנת שהוא יצא אליה באוגוסט 2006. מי שמשחק באש - יביא הרס״, כתב. קודם לכן, גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת לנושא מוכנות העורף. בדיון, שהתקיים בחמ״ל פיקוד העורף, נידונו היערכות האוכלוסייה למעבר למצב חירום ותיאום הציפיות הנדרש למולה, לאור ההתפתחויות הביטחוניות.

גלנט אמר בתום הערכת המצב כי ״החוסן והעמידה של הציבור הישראלי הוא נושא מרכזי שמאפשר לנו לקבל החלטות מבצעיות נכונות. יש פה ניסיון פסיכולוגי של האויב לזרוע פחד, לספר סיפורים, להטיל אימה. אל מול זה צריך לעסוק בדברים הנכונים, העיקריים, לתת מענה לציבור ובעיקר לגרום לציבור להקשיב להוראות פיקוד העורף, זאת הסמכות וככה צריך לפנות אל הציבור״.

יואב גלנט והאיגרת בערבית (צילום: תומר נויברג)
יואב גלנט והאיגרת בערבית (צילום: תומר נויברג)

״אנחנו פועלים על מנת להגיע למצב שאנחנו נהיה מסוגלים לתת לציבור התרעה מספקת כאשר יידרש, ועד אז לאפשר להמשיך באורח חיים שגרתי ככל הניתן. מצד אחד – ערנות, מצד שני - הרבה אחריות על צה"ל, משרד הביטחון, פיקוד העורף כמובילים של העניין ולבסוף, כאשר יהיה צורך, נגיד מה שצריך״, הוסיף. 

מוקדם יותר היום מקורות בחיזבאללה מסרו לעיתון הלבנוני "אל-ג'מהוריה" כי עיתוי התגובה על חיסולו של  פואד שוכור, ייקבע ברגע שבו יופיע 'יעד בכיר' וברגע שזה יקרה, לא יהיה עיכוב בהחלטה לפגוע בו. לדבריהם, חלק מהתושבים הלבנונים מבקשים שהתגובה תהיה סמלית ובכך תמנע הסלמה וחלק רוצים בפגיעה קשה שלדבריהם "תעלה בקנה אחד עם גודל הפשעים של ישראל".