צה״ל שב לתמרן בח'אן יונס: כוחות צה״ל בפיקוד אוגדה 98 החלו הלילה (שישי) בפעילות התקפית במרחב ח'אן יונס שבדרום הרצועה. בצה״ל אומרים כי הפעילות באה בעקבות מודיעין המעיד על הימצאות מחבלים ותשתיות טרור במרחב וכחלק מהמאמץ לפגיעה בארגוני הטרור ברצועה, במהלך ניסיונותיהם לשיקום.

במהלך השבוע ראינו כי המחבלים מנסים לשוב ולבצע ירי לעבר ישראל ורק הבוקר שוגר טיל לעבר העיר אשקלון. לוחמי ההגנה האווירית הצליחו ליירט את הטיל מבלי שהיו נפגעים או נגרם נזק. בצה״ל רוצים להגיע לבורות השיגור וכן למחסנים ומערכות היצור שטרם נחשפו בפעולות הקודמות בח'אן יונס. 

בארה"ב מנסים לנצל את המשבר מול איראן לעסקת חטופים, ובישראל - פסימיים
העוטף מרוסק, הצפון עולה באש - ונתניהו נמנע מהדבר המתבקש: עסקה עם חמאס | בן כספית

במסגרת ההתקפה לוחמי צוותי הקרב של חטיבת השריון 7 והצנחנים נלחמים בעל ובתת הקרקע במקביל לטיהור המרחב ממחבלים תוך איתור על פי צה״ל והשמדה של אמצעי לחימה ותשתיות טרור.

בצה״ל מציינים כי באופן מתואם ובמקביל לכניסת הכוחות למרחב, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף מרכז האש של האוגדה, תקפו יותר מ-30 יעדי טרור של חמאס בח'אן יונס, בהם מחסני אמל"ח ומתחמי כינוס למחבלים. 

בתקיפות חוסלו מספר מחבלים מהארגון, בהם מחבלים בדרג הטקטי שעסקו בירי צליפה ומרגמות לעבר כוחותינו ולעבר שטח הארץ.

לוחמי צה''ל בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל בח'אן יונס (צילום: דובר צה''ל)

אתמול קרא הצבא לתושבי שכונות מזרח העיר לצאת מבתיהם ולהגיע למרחב ההומניטרי. 

דובר צה״ל בערבית, אל״ם אביחי אדרעי, פרסם אתמול לפני פעולת אוגדה 98 אזהרה לתושבי השכונות אלסקהא ושכונותיה, אלקרארה ושכונותיה, בני סוהילא ושכונותיה, עבסאן ושכונותיה, חרבת חזאעה ושכונותיה, והשכונות מרכז אלמדינה, אלשיח נאצר, אלסטר ואלמחטה. 

לחימה בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בהודעה אמר אל״מ אדרעי: "חמאס וארגוני הטרור ממשיכים לבצע באזורכם פעילות טרור וירי אל יישובי מדינת ישראל. צה״ל יפעל בעוצמה כנגדם, למען ביטחונכם התפנו מיידית למרחב ההומניטרי".

מיד אחר כך ביצע חיל האוויר שורה של תקיפות על מספר יעדים, בהם שני בתי ספר שבהם הפעיל חמאס על פי צה״ל מפקדות. הפלסטינים דיווחו על 15 הרוגים ו-30 פצועים בשתי התקיפות על בתי הספר. בצה״ל מציינים כי כל הנפגעים הם מחבלי חמאס.