יו"ר פורום המפרץ לביטחון ושלום, ד"ר פאהד אל-שולאימי, התראיין לערוץ "אלחדת" הסעודי והתייחס לתגובה הצפויה של איראן נגד ישראל ולהשלכותיה המיידיות על המצב כעת. 

"אני חושב שאיראן ניצחה", אמר המומחה מכווית. "היא ניצחה אפילו לפני שפתחה במלחמה בפועל. איראן ניצחה מבחינה תקשורתית. כולם מדברים על התקיפה. CNN מדווחת, פוקס ניוז מדווחת. אלה כלי תקשורת זרים, קל וחומר כלי תקשורת ערביים ואזוריים".

עוד הוסיף: "איראן ניצחה מבחינה דיפלומטית. שר החוץ של בחריין, שר החוץ של ירדן, היועץ לביטחון לאומי הרוסי שווגו הגיע. כולם מדברים עם איראן. האירופים אומרים: "תפחיתו את עוצמת התקיפה." ישראל נתונה כעת ללחץ. בנימין נתניהו נמצא בלחץ. זה למעשה אחד מהכלים להקרנת עוצמה שאיראן משתמשת בהם ללא שימוש בעוצמה רקטית. בלי לעשות אף פעולה, הם הצליחו להשיג פריצות דרך והצלחות".

בהמשך סייג ואמר כי "יש נקודת תורפה אחת, שהיא שעזה עדיין מדממת. האיראנים דיברו על הפסקת הלחימה בעזה ועל ניצחון על ישראל, אולם כל הצעדים האלה משרתים את מגדל השן האיראני בטהרן ולא משרתים את רצועת עזה שמדממת. על כן, אנו מייחלים שהאיראנים ייכנסו לעסקאות מדיניות כדי שתושג הפסקת אש שלמעשה משרתת את העזתים, תנאי משא ומתן שמשרתים את העזתים, והפסקת אש. זה מה שצריך להיעשות אם הם רוצים באמת הפסקת אש, מכיוון שלמעשה איראן לא נפגעה הרבה. אין מבנים ומפעלים שהוחרבו, ואין כורים גרעיניים שנחרבו. הכוונה היא שהריבונות הופרה כמה פעמים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אני סבור שאיראן הצליחה גם לקבוע את זמן ומקום התקיפה ואת אופי התקיפה. היא כעת מתמקחת. ייתכן שיש לה תקלה בהגנה האווירית שלה; היא לא מסוגלת לבצע את התקיפה מכיוון שההגנה האווירית שלה פרוצה ושהמרחב האווירי שלה עשוי להיות פרוץ בשל מיעוט טכנולוגיה קיימת. זאת סיבה אחת. סיבה נוספת היא שייתכן שהיא עושה חשבון ביחס לתקיפת הנגד. אם תל אביב תותקף והרבה מבנים יקרסו, ישראל תגיב ואיתם האמריקנים. על כן, הם עושים חשבון טוב טוב, כפי שאמרת".

לסיום אמר: "לדעתי, איראן תבצע תקיפה מסוימת, אולם מבחינה מדינית אני מקווה שהם לא יתקפו ושהעם הפלסטיני בעזה ירוויח מכך, בכך שיפעיל לחץ על נתניהו ויופסק מרחץ הדמים בעזה, מה שישרת את כל הצדדים. זאת אחת האפשרויות. האפשרות הנוספת היא שחיזבאללה יתקוף בטילים, כפי ששמענו ממזכ"ל חזבאללה, שלמעשה הם לא טילים של חזבאללה אלא של איראן, ובכך יהיה מסר מצד איראן. איראן עשויה לבצע תקיפה מסוימת, החל בחות'ים. אולם בסך הכל, ישראל נתונה ללחץ, ואיראן קבעה את מקום וזמן המערכה. אנו מקווים שימוצו המאמצים הדיפלומטיים".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה