ארצות הברית צפויה לספק לישראל 3.5 מיליארד דולר לרכישת נשק וציוד צבאי אמריקאי, זאת לאחר שהכספים אושרו בקונגרס של ארה"ב לפני מספר חודשים. כך דיווחה CNN היום (שישי).

סכום זה מגיע מחוק המימון שניתן באפריל האחרון, בו הוסכם על חבילת סיוע בסך 14 מיליארד דולר למטרות בניית מערכי הגנה מפני טילים ותכלול משגרי כיפת ברזל חדשים. 

באיראן מזיעים ולא בגלל הקיץ: הנשק העוצמתי של ארה"ב נחת באזור
דיווח: טראמפ אישר למכור לישראל מטוסי חמקן מסוג F-22

סוללת כיפת ברזל בפעולה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סוללת כיפת ברזל בפעולה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, ארצות הברית הודיעה אתמול כי מטוס הקרב הנחשב לטוב בעולם F-22 הגיע לאזור כחלק מההיערכות לתגובה האיראנית. מדובר על מטוס קרב מהדור החמישי המשתמש בטכנולוגיית חמקנות המצויד לביצוע משימות כגון תקיפות קרקע, לוחמה אלקטרונית ומשימות ריגול.

חיל האוויר האמריקאי מחשיב את ה-F-22 כמרכיב חשוב בכוח ההרתעה של ארצות הברית, וטוען שאף מטוס קרב קיים או מתוכנן לא יכול להתחרות עמו.

F-22 (צילום: REUTERS/Michael Fiala)
F-22 (צילום: REUTERS/Michael Fiala)

ה-F-22 הוא אחד המטוסים המתמרנים והמהירים בעולם, המטוס משלב את מיטב הידע והתכנון האווירודינמי אשר מעניק לו יכולת טיסה מרשימה. ה-F-22 מסוגל לשאת מגוון טילי אוויר-אוויר מתקדמים ופצצות קרקע למשימות יירוט ותקיפה, בנוסף לתותח הוולקן M61A2 המשופר בעל 480 כדורים.

מטוס זה פעל מבצעית ב-23 בספטמבר 2014 בהפצצה על מתחם דאעש. ההפלה האווירית הידועה הראשונה של F-22 הייתה ב-4 בפברואר 2023 כאשר הפיל בלון ריגול סיני מעל הים האטלנטי.