לאחר בדיקות ראשוניות של הליך ותוצאות התקיפה הבוקר (שבת) בעזה, בצה״ל מציינים כי התקיפה באלתאבעין כוונה למסגד שהיה בצמוד לבית הספר במקום. התקיפה כוונה לקומת הגברים, אחת מתוך שלוש במבנה. בקומה אחרת נמצאו הפליטים בהם נשים וילדים. בצה״ל מציינים כי קומה זאת כלל לא נפגעה.

מהתחקירים הראשונים עולה כי חיל האוויר השתמש בשלושה חימושים קטנים ומדויקים. בצה"ל אומרים כי החימושים בגודלם הקטן לא יכלו לפגוע בחללים אחרים של המבנה אלא רק בחלל שלעברו הם שוגרו, ואשר שימש את מחבלי החמאס. על פי הבדיקות של צה״ל, בפגיעה במבנה חוסלו בין 15 ל25 מחבלים לכל היותר. בצה״ל ממשיכים להתעקש כי החמאס מציג מספר נפגעים מופרך.

הקרע הולך ומעמיק: גודל המשבר בין נתניהו לבית הלבן נחשף מחדש | בן כספית
דני אלגרט: "הבנתי כמעט מיד שנתניהו לא מתכוון להביא את החטופים מהר"

כזכור, הפלסטינים טענו הבוקר כי כ-100 אנשים נהרגו בהתקפה הבוקר של צה״ל על מפקדת חמאס שהתמקמה בבית ספר 'אלתעבין' בסמוך למסגד במרחב דרג׳ תפאח, אשר משמש כמחסה לתושבי העיר עזה. לטענתם, חלקם פליטים בהם ילדים.  בצה״ל מציינים כי הנפגעים הם מחבלי חמאס שהתמקמו במחסה הומניטרי. והפעילות הצבאית הייתה כרוררגית ומדויקת.

לאחרונה מתקשים מחבלי החמאס לפעול מתוך המנהרות. צה״ל הצליח לפגוע בלוחות סולריים המספקים את החשמל למנהרות. העובדה כי מדובר בחודשי הקיץ החמים והעדר חשמל מקשים על המחבלים לשהות במנהרות והם פועלים מאזורי מחסות. תוך שהם ממקמים בתוך מרפאות ובתי ספר מפקדות או מרכזי התארגנות ואף ממקמים מחסני תחמושת באותם אתרים. בצה״ל אומרים שכך נעשה גם הבוקר לפני התקיפה.

בצה״ל פעלו לאחרונה מספר רב פעמים ניתן לומר אפילו על בסיס יום יומי כדי לפגוע באותם מקומות מקלט של המחבלים. בכל הפעולות פועל צה״ל על ידי חימוש מדויק כאשר קודם לביצוע המשימה אסף מודיעין איכותי ממקורות אמ״ן ושב״כ. מדייקים את מיקום המחבלים במרחב. מבצעים סקר הערכת סיכונים ונזק של החימוש ורק לאחר שבצה״ל סבורים כי לא יתבצע נזק משני של חפים מפשע מבוצעת התקיפה. 

עזה הבוקר  (צילום: omar al Qattaa / AFP)
עזה הבוקר (צילום: omar al Qattaa / AFP)

מוקדם יותר, מסר בכיר איראני כי "המטרה של ישראל בהפצצת בית ספר שבו שוכנים עקורים ממזרח לעזה והתנקשות בהניה בטהרן היא להצית מלחמה". משרד החוץ המצרי: "ההרג המכוון של ישראל בפלסטינים הוא עדות לחוסר הרצון הפוליטי שלה לסיים את המלחמה". ירדן גינתה גם כן את הפצצת ישראל על בית הספר אל-טבאין, שבו שוכנים עקורים בשכונת דראג' בעזה.

מדובר צה"ל נמסר: "על פי המודיעין שעמד לרשות צה״ל, כ-20 מחבלים, ובהם מפקדים בכירים, פעלו מתוך המתחם שנתקף בבית ספר אלתאבעין והשתמשו בו להוצאה לפועל של פיגועי טרור. המתחם, ובו המסגד שנתקף, היווה מתחם פעיל של חמאס וגא״פ. 

עזה הבוקר (צילום: רויטרס)
עזה הבוקר (צילום: רויטרס)

על פי בדיקה ראשונית המספרים שמפרסם משרד ההסברה הממשלתי בעזה - שפועל כזרוע תקשורתית של חמאס - הינם מוגזמים ולא עולים בקנה אחד עם המידע הקיים בצה״ל, החימושים המדויקים בהם נעשה שימוש והדיוק בפגיעה. צה״ל ממשיך לבדוק וקורא לכלי התקשורת להיזהר במידע המפורסם על ידי גורמי חמאס כפי שהוכח גם באירועים קודמים".