חוליית מחבלים חוסלה הבוקר (שבת) בתקיפה של בית בתאיר חרפה שבדרום לבנון. החולייה הייתה לצד משגרי רקטות ותשתיות טרור במרחב.  בהמשך,  כ-10 שיגורים זוהו ליישובים בצפון ובהמשך הופעלו גם אזעקות גם באזור ראש פינה וצפת.

בצה״ל בודקים אם המל״טים שחצו בשעה האחרונה בשמי הגליל הם תגובה לאירוע בביירות. מדובר ככל הנראה בשני כטבמ"ים שחצו את הגליל והגיעו עד לצפון הכינרת. אחד מהם יורט ולא ברור אם הצליחו לפגוע גם בשני. בעקבות המטח הנרחב לצפון, התפתחו לפחות חמישה מוקדי שריפה. לוחמי האש ממחוז צפון פועלים בזירות השריפה.  חיזבאללה קיבל אחריות למתקפת הכטב"מים בגליל, שלטענתו  שוגרו לעבר בסיס מחווה אלון - בתגובה לחיסול מפקד חמאס באזור צידון אתמול.

הקרע הולך ומעמיק: גודל המשבר בין נתניהו לבית הלבן נחשף מחדש | בן כספית
קומת המחבלים והמספרים המופרכים: פרטים חדשים מהתקיפה בעזה

תקיפה בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

כאמור, כוחות צה״ל מאוגדה 146 זיהו מחבל חיזבאללה נכנס למבנה במרחב טיר חרפא, והכווינו תוך זמן קצר מטוסי קרב שתקפו את המבנה. כוחות חטיבה 769 זיהו ותקפו משגרי רקטות במרחבים חולא וקלעת דבא, שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כלי טיס בלתי מאויש מוכן לשיגור ומחבל של היחידה האווירית של חיזבאללה שפעל במרחב. 

בנוסף, הותקפו מבנים צבאיים ומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחבים חנין, עייתא א-שעב, אל-חיאם ובליידא שבדרום לבנון.

נזק כבד לקריה הטיפולית לנכים במבואות החרמון

הקריה הטיפולית-שיקומית לנכים במועצה האזורית מבואות החרמון ספגה נזק כבד במתקפת הכטב"מים והרקטות. ראש המועצה, בני בן מובחר, תיאר בשיחה עם ״מעריב״ את הפגיעה: ״אני ניצלתי מהפגיעה הישירה במרכז השיקום לנכים וילדים עם צרכים מיוחדים - אך המבנה כולו הרוס. בזמן הירי, הייתי בחניון של המרכז - וכתוצאה מהדף הכטב״ם - נפלתי אחורה ועפתי מהפיצוץ. הפגיעה במבנה חמורה מאוד, הנזק הוא עצום, אבל אנחנו לא מיואשים״, הכריז.

״נבנה מבנה חדש וטוב יותר. מיד לאחר האירוע, דיברתי גם עם אלוף פיקוד צפון אורי גורדין והוא הרגיע אותי. אנחנו נחכה וניתן לצבא לגמור את המשימה שלו באזורנו״.