בהמשך לתקיפתם של צה"ל ושב"כ מוקדם יותר היום (שבת) את הקומה במתחם בית ספר 'אל-תבאעין' ששימשה את מחבלי חמאס, אומת כי לפחות 19 מחבלים מארגון הטרור חמאס ומהג'יאהד האסלאמי, שפעלו לקידום פעילות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל מתוך המתחם, חוסלו. 

דו"ח של המודיעין האמריקאי מעריך: איראן רצה לפצצה בחסות ההסלמה האזורית
הצעד האמריקאי הדרמטי שיסייע לישראל מול מתקפה איראנית

דובר צה''ל מסר כי התקיפה בוצעה באמצעות שלושה חימושים מדויקים, שעל פי גורמי המקצוע לא יכולים להסב נזק שתואם לדיווחי הנפגעים של משרד ההסברה הממשלתי בעזה.

מחבלים שחוסלו במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין' (צילום: דובר צהל)
מחבלים שחוסלו במפקדה הצבאית בבית הספר 'אל-תבאעין' (צילום: דובר צהל)


יתרה על כך, כתוצאה מהתקיפה לא נגרם נזק מהותי למתחם בו התכנסו המחבלים כפי שנראה בתצלום המתחם לאחר התקיפה. עוד נמסר כי טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק בעל ראש קרב מוקטן, אמצעי חוזי ואיסוף מידע מודיעיני מדויק.

כזכור, מדינות העולם גינו את המתקפה. כך דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחרובה, אמרה כי: "טרגדיות כאלה מערערות את המאמצים הבינלאומיים להחליש את המלחמה ולהשיג הפסקת אש דחופה ולהשיב את החטופים", והוסיפה כי "אנחנו מאמינים שאין ולא יכולה להיות הצדקה לפעולות כאלה".  כך גם הגיבה מפלגת רע"מ בראשות מחמוד עבאס שכינתה את התקיפה כ"טבח מתועב שביצע הצבא הישראלי". 

במקביל, דובר צה״ל מסר לתקשורת הזרה כי ישנה סבירות גבוהה שמפקד חטיבת מחנות המרכז של הג׳יהאד האסלאמי, אשרף ג׳ודה, היה במפקדה הצבאית בבית הספר שהותקף הלילה בעיר עזה. עדיין לא ברור האם נפגע בתקיפה.

"בחודשים האחרונים, חמאס מתמקדת בניצול מבני בתי ספר, שלעיתים קרובות שוהים בהם אזרחים, ומשתמשת בהם כמתקנים צבאיים, מרכזי פיקוד ושליטה, לאחסון נשק ולהוצאת פעילות טרור. יש לנו גם אינדיקציות מודיעיניות לכך שהמחבל אשרף ג'ודה, מפקד חטיבת מחנות המרכז של הג'יהאד האיסלאמי, היה במתחם. לאחר שקיבלנו מידע מודיעיני ברור על האיום הנשקף מהמחבלים, ובהתאם לדין הבינלאומי, נקטנו בצעדים רבים כדי לצמצם את הסיכון לאזרחים, כולל שימוש במעקב אווירי לפני התקיפה ובחירת חימושים מאוד מדויקים, למניעת פגיעה באזרחים", מסר.