בזמן שישראל ממתינה בדריכות לתגובת איראן וחיזבאללה על חיסולם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ושל רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, נמשך המשא ומתן לכינון עסקה לשחרור חטופים. רמי איגרא, ראש חטיבת השבויים והנעדרים במוסד לשעבר, התייחס הבוקר (ראשון) למגעים בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

"כואב לי להגן על נתניהו, אך יחד עם זאת המצב הקיים כרגע להערכתי לא תלוי בו בכלל", אמר בפתח השיחה. "סינוואר לא רוצה עסקה ואין לו שום סיבה שתהיה עסקה כרגע. הוא התחזק, לא נחלש בניגוד לכל המעריכים, ומונה לכל יכול בחמאס. מצד שני כשהוא מסתכל על העולם, הדברים שרצה שיקרו קורים".

לאחר תקיפת בית הספר בעזה, קמלה האריס נוזפת בישראל: "יותר מדי אזרחים נהרגו"
צעיר צעק לעבר חרדי בניו-יורק "Free Palestine" - ודקר אותו | צפו בתיעוד האירוע

"הציר מתעורר כנגד ישראל, לא רק הציר, העולם המערבי, ארצות הברית מייצרת מצבים שישראל נמצאת בפינה. אם הוא יכול להגיע להפסקת הלחימה ולהמשך קיומו של חמאס בעזה מבלי שיצטרך לבצע עסקה... אני לא מעריך שזה תלוי בנתניהו וישראל. זה תלוי בישראל במובן אחר, כל עוד היא לא מציבה אלטרנטיבה שלטונית אמיתית לחמאס בעזה אז חמאס שולט, וסינוואר הוכיח זאת מעצם העובדה שמונה לראש הלשכה המדינית. העובדה שישראל בחרה לפגוע בהנייה מוכיחה שגם במערכת הביטחון הבינו שהמשא ומתן עם הנייה הוא עקר, ושמי שמקבל את ההחלטות זה רק סינוואר". 

לדבריו, "ראש הממשלה הסכים לעסקה זוועתית מבחינת מדינת ישראל, והוא הסכים לה בגלל הלחץ הציבורי והבינלאומי. העסקה שכאילו עומדת להתקיים אומרת שנקבל מעט מאוד מהחטופים חזרה בחיים וכך די נחרוץ את גורלם של היתר, נחזיר את חמאס להיות הריבון בעזה, נחזק באופן מאוד משמעותי את הג'יהאד, העסקה שהוא הסכים לה היא עסקה נוראית לישראל. כולנו רוצים את החטופים בבית, לכולו נשרף הלב על הטרגדיה של החטופים. אך אם ישראל תעשה עסקה, היא תקבל בסופו של דבר רק חלק קטן מהם. מי יציל את יתר החטופים שגם להם יש משפחה? מה נציע? אין לנו מה להציע. ההצעה היחידה שאנחנו יכולים להציע בהמשך - להרים דגל לבן ולהיכנע להמשך קיומו של חמאס". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

חיים ילין בעצרת החטופים המשותפת לקיבוץ בארי וניר עוז (צילום :דוברות בארי)

"חמאס מחויב לחלוטין לחיסול מדינת ישראל, זו מצווה דתית, לא לאומית", ציין איגרא. "אין מצב שחמאס יסכים שישראל תילחם נגדו כשהוא ממשיך לפעול לחיסולה של ישראל. נכון שצבאית כתשנו אותם, יחד עם זאת חמאס עדיין מגייס כוחות והריבון בשטח, נתנו להם להיות הריבון בשטח. כל עוד זה המצב, אין לו שום סיבה לעשות את העסקה. אנחנו נמצאים בסיטואציה נוראית, אנחנו צריכים לבחור ברע במיעוטו, אין לנו דברים טובים. לאמריקאים אין יכולת מופלאה במזרח התיכון, ואני לא רואה את הסעודים מתקרבים למדינה מבלי שמישהו בממשלה ימלמל את המילים מדינה פלסטינית. הם גם על המפתח לניצחון על חמאס. סמוטריץ' ושות' לא יתנו לזה לקרות, וזה הפאול הגדול של נתניהו". 

סייעה בעריכת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM