במערכת הביטחון מוטרדים מהעליה בהיקף ועוצמת פעולות הימין הקיצוני באיו"ש נגד פלסטינים ואזרחים ערבים ישראלים במרחב יהודה ושומרון. במערכת הביטחון מזהים פעולות של הימין הקיצוני שמחקה דפוסי פעולה של טרור עממי פלסטיני. כך היה בסוף השבוע בגבעת אסף, לא הרחק מבית אל, כאשר רעולי פנים שעל פי החשד משתייכים לגרעין הקשה של הימין הקיצוני יידו אבנים על כלי רכב פלסטינים תוך שהם מבצעים את התקיפה כמארב על כלי הרכב לאחר שהסתתרו.

גורמים במערכת הביטחון ציינו כי רק בסוף השבוע אירעו ארבע תקריות קשות של אלימות מצד פעילי ימין קיצוני ברחבי איו"ש. באירוע החמור הותקפו חמש נשים ערביות ישראליות מרהט שנקלעו בטעות למאחז "גבעת רונן". הן הותקפו באבנים וכן באלימות קשה ולאחר שנמלטו מכלי הרכב הוא הוצת. כוח של צה״ל שהגיע למקום כעשרים דקות לאחר תחילת האירוע חילץ את הנשים מידי התוקפים. שלוש מהן נזקקו לטיפול רפואי של צוותי מגן דוד אדום והן פונו באמבולנסים של מד״א לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה.

סוף הדרך של היועמ"שית? ספין: הדרך לפיטורים ארוכה מאוד | אברהם בלוך
דיווח דרמטי: לפי התגובה הקשה של חיזבאללה - ישראל הולכת על מתקפת מנע

במערכת הביטחון החליטו להעביר את החקירה לידי שב״כ ולא למשטרת מחוז ש״י. טרם נעצרו חשודים.

בנוסף במערכת הביטחון מתחו ביקורת על כך שלמרות ההקצנה בפשיעה הלאומנית באיו״ש ולאור התקרית הקשה בגבעת רונן איש מהדרג המדיני או הפוליטי בישראל לא הוציא הודעת גינוי למעשה. 

מאחז גבעת רונן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
מאחז גבעת רונן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

יחד עם זאת בצה״ל נדרשים להשקיע כעת מאמצים לאבטח צירים ואזורים באיו"ש כדי למנוע מעשי פשע לאומניים כלפי הפלסטינים וכנגד ערבים באיוש משאבים המוסתים מהלחימה בטרור הפלסטיני שמנסה בחסות איראן להגביר פעילות באיו״ש.

מסתערבים באיו''ש (צילום: דוברות המשטרה)
מסתערבים באיו''ש (צילום: דוברות המשטרה)

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך כתבה בחשבון ה-X שלה בתגובה לתקיפת הנשים מרהט בגבעת רונן: ״לא מדובר בשום משפחה ישראלית. ביו״ש האיום הוא מתחת לבית. כשנכנס רכב עם לוחית רישוי לא ישראלית - אין פשרות. כשיש אפשרות שאירוע כזה תמים יכול להיות אירוע של ריגול, של איסוף מידע, אתה לא יכול להתעלם מהדבר הזה״.

התמונה הראשונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]