גורמי מודיעין בישראל מעריכים כי איראן החליטה לתקוף את ישראל ישירות כנקמה על חיסול הנייה בשטחה ועשויה לעשות זאת תוך מספר ימים, עוד לפני השיחות על עסקת חטופים ב-15 באוגוסט, כך דיווח הערב (ראשון) העיתונאי ברק רביד מפי שתי מקורות. 

על פי הדיווח, מדובר בשינוי של ההערכה של הימים האחרונים לפיה הלחץ הבינלאומי על איראן מרסן אותה מלבצע תקיפה ישירה נגד ישראל. מקור שמעורה בפרטים אמר כי המצב "עדיין נזיל" והוויכוח הפנימי באיראן נמשך וייתכן שקבלת ההחלטות האיראנית עוד תשתנה.

מקור שמעורה בפרטים אמר כי בימים האחרונים התנהל ויכוח פנימי באיראן בין משמרות המהפכה לבין הנשיא האיראני החדש ואנשיו לגבי אופי ועיתוי התגובה לחיסול הנייה. משמרות המהפכה דחפו לתגובה חריפה ורחבה יותר מהמתקפה של ה-13 באפריל, בעוד שהנשיא האיראני ויועציו סברו כי יש להימנע מתגובה חריפה.

דיווח דרמטי: לפי התגובה הקשה של חיזבאללה - ישראל הולכת על מתקפת מנע
לזה איראן לא ציפתה: המאבק נגד התגובה עולה שלב ומגיע מכיוון מפתיע

מסעוד פזשכיאן, עלי חמינאי (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
מסעוד פזשכיאן, עלי חמינאי (צילום: WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

עם זאת, חבר המועצה הלאומית הפלסטינית, אוסאמה אל-עלי, התייחס לדברים ולאיומים מביירות וטהרן ואמר בריאיון לערוץ אל חדת' הסעודי כי "עיכוב התגובה הוא עניין טקטי גרידא. כל האופציות מונחות על השולחן. התגובה הנכונה היא לא להגיב ולא לדבר אלא לשתוק. לשתוק ולהמתין לשעת הכושר בה טבעת ההגנה שארה"ב יצרה סביב ישראל תתפרק. הם עשו מאמץ הגנתי גדול. צריך להמתין שהמצב יחזור לשגרה. צריך להמתין שהמצב יהיה שגרתי ואז הם יבצעו מתקפת פתע כפי שישראל ביצעה ב-67'".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"כך מנהלים מלחמות. הם הפציצו את כל המטוסים של עבד א-נאסר. גם פעולת החצייה (בתעלה) שמצרים בצעה, קדמו לה פעולות טקטיות שהראו לישראל שמצרים רגועה ואין כלום ופתאום, זה היה יום חג ופתאום היא הפתיעה אותם בענק", טען. 

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה