מלחמת חרבות ברזל: דובר צה"ל פרסם הבוקר (שני) את שמו שמו של חלל צה"ל, סמל עומר גינזבורג, לוחם גדוד 101, חטיבת הצנחנים, שנהרג במהלך התמרון בחאן יונס מירי צלפים על כוח הצנחנים.

מיקה, בת זוגו של גינזבורג, פרסמה את ההודעה האחרונה ששלחה לו: "אני אוהבת אותך חיים שלי תשמור על עצמך אני גאה בך הכי שיש". עומר הועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל לאחר מותו.

משפחתו ספדה לו: ״עומר, ילד קסם עם חיוך ביישני וכובש, אהוב על חבריו ועל משפחתו, בן בכור ולו שלושה אחים צעירים. תמיד חושב על האחר לפני שחושב על עצמו, הוא החבר שאתה יודע תמיד יהיה שם בשבילך כשצריך. רגיש ומופנם, בן זוג חם ואוהב״.

ההודעה האחרונה ששלחה מיקה לעומר (צילום: צילום מסך וואצאפ)
ההודעה האחרונה ששלחה מיקה לעומר (צילום: צילום מסך וואצאפ)
עומר גינזבורג (צילום: דובר צה''ל)
עומר גינזבורג (צילום: דובר צה''ל)

ראש המועצה המקומית קריית טבעון עידו גרינבלום סיפר הבוקר: "עומר גינזבורג מגדוד 101 ומאורט קרית טבעון גדל וגר אצלנו בקרית חרושת. כואב ועצוב. אדם מקסים, חייכן ואופטימי, עם אנרגיות טובות ולב רחב. חיבוק גדול לכל משפחת גינזבורג היקרה. יהיה זכרו ברוך".

בבית הספר בו למד ספדו לו: "לצערנו הגדול התבשרנו היום על מותו של בוגר בית ספרנו סמל עומר גינזבורג ז"ל, לוחם בחטיבת הצנחנים, אשר נפל בקרבות בעזה. כולנו שותפים לאבלה של משפחת גינזבורג שאיבדו את בנם, וכואבים את כאבם של תלמידנו, יותם מכיתה יא-2 ומתן מכיתה ט-2, אשר איבדו אח. הצוות החינוכי של בית הספר מתארגן לליווי המשפחה יחד עם השירות הפסיכולוגי, גורמי הרווחה והצוות הטיפולי של בית הספר ומשרד החינוך. טרם התקבל מידע על פרטי ההלוויה והשבעה. נעדכן בהמשך כשייודעו לנו הפרטים. בכל מקרה שבו תרצו להיוועץ ולשתף את הצוות החינוכי, אנחנו כאן בשבילכם".

המרכז הלאומי להשתלות מסר: "מיה וצחי, הוריו של עומר, ביקשו לתרום קרניות להחזיר מאור עניים, ורקמות נוספות, מסתמי לב, לצורך טיפול בסובלים ממחלה במסתמים, עור לטיפול בכוויות, ושתלי עצם לתיקון פגיעות אורטופדיות לרבות פגיעות מפצמ"רים, וטיפול בגפיים קטועות".