הלחימה בצפון: ביישובי הצפון מזהים הסלמה של חיזבאללה בטווח ובעוצמה של הירי ליישובי הצפון. ביישובי הצפון מוטרדים לנוכח אוזלת היד של צה״ל והדרג המדיני בהתמודדות מול החיזבאללה. ״חיזבאללה שינה הלילה את המשוואה אבל צה״ל ממשיך בשגרה כאילו כלום לא קרה. לא ראינו שחיל האוויר תוקף בדחייה ומבהיר לחיזבאללה שפגיעה בנהריה כמו פגיעה בביירות״, אומרים בצפון. ראש עיריית שלומי גבי נעמן מוטרד גם מהעובדה כי חיזבאללה החליט בימים האחרונים להשתמש בטיל בורקן על יישובים.

הלילה שוב הפתיע חיזבאללה והעלה את רף הירי לצפון. סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר ירו המחבלים כ-30 טילים לעבר היישובים הדרומיים של המועצה האזורית מטה אשר ולעבר העיר נהריה. בצפון מזהים כי חיזבאללה פועל בשיטה סדורה בימים האחרונים להגביר את עוצמת האש וטווח הירי וליצור משוואה. מנגד פיקוד צפון וחיל האוויר מגלים חולשה וחוסר יכולת להתמודד באופן יעיל מול הפעילות של חיזבאללה בצפון.

מצמרר: הודעתה האחרונה של בת זוגו של סמל עומר גינזבורג ז"ל | צפו
הקאמבק של בנט: הסקר שהולך לטרוף את כל הקלפים בבחירות הקרובות

השינוי של הימים האחרונים התבצע בשתי הגזרות בגליל הצד המערבי שם חיזבאללה העלה את טווח הירי. זה החל בשיגור כטב"מים דרומית לנהריה ליישובי דרום מטה אשר. במהלך ניסיון יירוט אחד הכטב"מים פגע טיל מיירט מעל נהריה וגרם למותו של מיכאל סאמרה בן 27 מכפר יסיף ולפציעה של 19 נוספים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פיצוצים בגליל המערבי (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

צה״ל נמנע מלגבות מחיר משמעותי לאירוע וזה עבר כמו אירועי הסלמה אחרים בשקט מצד ישראל. לאחר חדירת הכטב"מים החל אתמול בלילה חיזבאללה לתקוף את נהריה ויישובי דרום מטה אשר בהם שיח דנון, עברון, שבי ציון ועוד.

בגזרה המזרחית ירה חיזבאללה לקריית שמונה בסוף השבוע טיל בורקן כבד עם ראש נפץ של מאות קילוגרם. שעוצמת ההרס שלו היא גדולה וביכולתו להרוס בניני מגורים. 

״אני מודאג מזה מאוד. העובדה כי חיזבאללה יורה לשטח עירוני בנוי טיל בורקן בלי תגובה מיוחדת של צה״ל זה בעייתי מאוד מבחינתי. שלומי היא בטווח ירי הבורקן. היא אומנם מפונה אבל יש לי בישוב 1250 שגרים שחזרו. ברגע שטיל כזה פוגע בשלומי הוא יגרום להרס בלתי מתואר, לכן אני מוטרד מאוד מדובר בעוד הסלמה בעוד שינוי של עוצמת הלחימה נגדנו והדברים עוברים בשקט בהחלה״ אומר גבי נעמן.