מלחמת חרבות ברזל: חוקר עניינים ביטחוניים ואסטרטגיים פאיז אל-אסמר, התראיין היום (שני) בערוץ אל חדאת' הסעודי וטען כי העיכוב במתקפת איראן גרמה לה לאבד את אלמנט ההפתעה וחיזקה את ישראל.

בפתח הראיון אמר: "מבחינת המצב בשטח, אפשר לומר שהעיכוב של איראן וחיזבאללה בתגובה למותם של הניה ופואד שכר עד כה נתנו לישראל ולארה"ב הזדמנות בשטח להגביר את כוחן ולהשתמש בכל האמצעים. יש ספינת מלחמה כעת שהגיעה לאחרונה לאזור. כל זה נתן לישראל ולארה"ב הזדמנות להגביר את כוחן ולהציב את אמצעי ההגנה הנחוצים על מנת להדוף את המתקפה. על כן, איראן איבדה למעשה את האלמנט המשמעותי ביותר במערכה המודרנית שהוא אלמנט ההפתעה".

65 מנדטים: הסקר שהולך להמם את גוש נתניהו בבחירות הבאות
"אנסו אותם לחזור": הדילמה הדרמטית של חברי הקיבוץ בעוטף עזה

"ההצהרות של ההנהגה באיראן הן חלק ממלחמת הצהרות, ממלחמת פרופגנדה ומלחמה שנועדה לזרוע חרדה ופחד בציבור בישראל", המשיך. "אני סבור כפי שאמרתי שהתגובה של איראן למותו של איסמעיל הניה ולמותו של פואד שכר מחיזבאללה נתונה ללחץ כבד שכן מחד איראן רוצה להגיב על ישראל ולהחזיר לעצמה את הכבוד בפני ציר ההתנגדות ובפני העם שלה ואילו מנגד היא חוששת שהתגובה של איראן לא תהיה מספקת ועל כן היא רוצה להגדיר את אופי התגובה מחשש שהיא תביא לפתיחת שערי הגיהנום עליה".

בנוגע לתזמון התגובות של איראן וחיזבאללה אמר: "הדבר לא הוחלט. ייתכן שהתגובה תיעשה במקביל תוך חישוב ההבדל בזמן ובמרחק. יש שיקולים מהשטח וטקטיים וקריאה של המצב והערכת מצב ועל כן ייתכן שהתגובה תיעשה במקביל לחשבון המרחק והזמן".

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

"כל מטרה שתפגע בישראל תשפיע על כללי המשחק הקיימים כיום", הדגיש בסיום הראיון. "היא מפציצה מדי יום את הכפרים והעיירות בדרום לבנון דהיינו שלמעשה כללי המשחק לא מוגדרים. אולם אם חיזבאללה יגביר את תקיפות הבסיסים הישראליים כמו מטה אמ"ן או מטה משרד הביטחון או אפילו שדה הנפט "כריש" בים התיכון, יתכן שישראל תגיב בצורה נחרצת לחיזבאללה ותכניס את ביירות למלחמה דומה למלחמת עזה".

ביירון - חברת תרגום מקצועית