השימוש של ארגון החמאס במצנחי רחיפה כחלק מאירועי הטבח של ה-7 באוקטובר נקבע בתכנית שיטתית, כך כפי שנחשף היום (שני) ברשת "פוקס ניוז". 

בזמן שלבנון התפוררה: נסראללה בנה מתחת לאף את "חיזבאללסטאן'" | פודקאסט מעריב
המצוד אחר המחבלים נמשך: צה"ל ושב"כ מחפשים אחר חוליית המפגעים ליד מחולה

התכנית, מפורטת במסמך של החמאס בערבית, ובו נכתב: "צריך לפתח את ה'ספורט', כך שמצנחי הרחיפה יהיו ממונעים. תחומים בהם ניתן לנצל את ה'ספורט' מההיבט צבאי: נחיתה מאחורי קווי האויב, כחלק מחדירה שקטה מעבר לגבול באמצעות מצנחי רחיפה". 

בהמשך המסמך נכתב כי "ניתן לעשות זאת באמצעות עמדות שיגור שקטות, הסוואה של ניסויים ואימונים צבאיים, הפחתת עלויות באמצעות שימוש כפול כניסויים אזרחיים, פתיחת אפשרות לניצול פעילות אזרחית בענפי ספורט אחרים שיכולים להועיל לפעילות צבאית, השגת תועלות מידע זר שהושג באמצעות פעילות אזרחית".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חמאס פורצים  (צילום: רויטרס)
חמאס פורצים (צילום: רויטרס)


במסמך פורט גם החזון של פעולת הטבח: "הקמת כוח תעופה צבאי ואזרחי בשירות פרויקט השחרור", ובהמשך צוינה ה"בעיה": "הכיבוש פועל למניעת הקמת כוח זה ונלחם נגדו בכל האמצעים". ולאחריה צוין הפתרון האפשרי: "חשפו את הדפוס הזה ופעלו לשילובו בחברה באופן שמונע מהאויב לגמור אותו".

המסמך פירט גם את הצעדים הנחוצים להכנסת מצנחי הרחיפה לעזה: "עריכת ניסויים אזרחיים אישיים עם מצנחי רחיפה, ופרסומם ברשתות חברתיות ובעיתונות העולמית. לעבוד כדי למשוך את תשומת לבם של הרפתקנים צעירים לעסוק בספורט כזה, להקים מועדון מיוחד לספורט הזה ברצועה ולעודד רוח של תחרות כדי להפיץ את הספורט בצורה רחבה יותר לנוער. הספורט חייב להיות נתמך וצריך להיות מחובר לאיגוד מצנחי הרחיפה העולמי, FAI".

אמיר אביבי, סגן מפקד אוגדת עזה לשעבר ומייסד תנועת "הביטחוניסטים", אמר לפוקס ניוז כי "השימוש הראשון במצנח רחיפה נעשה על ידי מחבל פלסטיני ב-1987 בפיגוע הרסני בצפון מדרום לבנון בבית הלל. בסיס עם שישה חיילים הרוגים ועשרה חיילים פצועים. התמודדנו עם האיום הזה במשך שנים, ובהחלט יש לחיזבאללה את היכולות האלה. היום יש לנו הרבה יותר יכולות מתקדמות כדי לזהות ולהרוס את האיום הזה".