הלילה (בין ראשון לשני), ארגון הטרור חיזבאללה העלה את רף הירי לצפון, וסמוך לשעה 2 לפנות בוקר נורו כ-30 טילים לעבר היישובים הלא מפונים של המועצה האזורית מטה אשר ולעבר העיר נהריה. ירי זה מצטרף לכרוניקת האירועים האחרונים, בהם חיזבאללה מגביר את עוצמת האש וטווח הירי לעבר הצפון.

יואב נסימי, תושב מושב עבדון בגליל המערבי, חווה את האירוע מקרוב. אמנם לא נשמעה אזעקה במהלך הלילה במושב, אך טיל מיירט של כיפת ברזל - נחת בפתאומיות על גג ביתו. ״לא הייתה אזעקה כאן, אך נשמעו התרעות ביישובים סמוכים אלינו, לכן פחדנו שהירי יתרחב וירדנו מהקומה השנייה - לקומה התחתונה של הבית״, תיאר בשיחה עם ״מעריב״.

בצפון מוטרדים: "חיזבאללה שינה את המשוואה - צה"ל ממשיך בשגרה"
ירי חריג לגליל המערבי: נפילות זוהו בשטחים פתוחים סמוך לנהריה

״שמענו בום חזק, רעש של נפץ. לאחר מספר דקות, יצאתי מהבית לראות מה מקור הפיצוץ העוצמתי, והבנתי שטיל של כיפת ברזל נחת אצלנו בחצר, עף לנו על הגג, התפצל לשניים - ולמזלנו לא התפוצץ״, סיפר נסימי, שעדיין המום מאז האירוע. 

״מיד לאחר מספר דקות, כבר הגיעו לחצר שלנו חברי כיתת הכוננות של עבדון, והתיזו מים על הטיל שהחל להידלק ולגרום לשריפה על מנת שלא יתפוצץ. הוא היה עלול להתפוצץ עם כל חומר הנפץ שבתוכו. אחר כך, הגיעו חבלנים של המשטרה כדי לפנות את הטיל ונשארו כאן עד 4 בבוקר". 

טיל  (צילום: פרטי)
טיל (צילום: פרטי)

״הרעפים שלנו נשברו, מצלמות החצר התנתקו ממקומן - וחלונות הבית נסדקו״, מתאר את הנזק לרכוש ומציין כי באירוע אף אחד לא נפגע: ״האירוע הוא בגדר נס. אני מזכיר שהטיל המיירט שהתפוצץ בכניסה לנהריה בשבוע שעבר גרם להרג של בן אדם - וזה היה עלול לקרות גם אצלנו״. הוא סיפר גם על נזקים נוספים שנגרמו.

"בשבוע שעבר, טיל יירוט נפל במרחק 50 מטרים מביתנו, בלול התרנגולות שלנו. רסיסי המיירט פגעו בלול וגרמו למוות של 150 עופות. בלול של השכן - 300 עופות מתו", הוסיף. 

יואב קרא למדינה לקחת אחריות ולפנות את האוכלוסייה המבוגרת מהמושב שרבים מהבתים בו אינם ממוגנים: "לצערי אנחנו יישוב שלא מפונה, ויש פה אוכלוסייה מבוגרת עם בתים ישנים ללא ממ״דים.

תיעוד הנזק שנגרם בצפון ממטח הטילים (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
תיעוד הנזק שנגרם בצפון ממטח הטילים (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)

מן הראוי היה שמשרד הביטחון ייקח על אותם תושבים אחריות ויפנה לפחות אותם. בכל פעם שנשמעת אזעקה, הם נאלצים להיכנס לחדר פנימי בבית ולהתפלל שהכל יעבור בשלום - חיים כאן על ניסים.

אנחנו מושב שזועק כבר מעל 10 חודשים לפנות לפחות את האוכלוסייה המבוגרת ולצמצם סיכונים. כל נסיעה בתוך או מחוץ למושב היא בגדר סכנת חיים, הרי הכבישים מוגדרים כשטחים פתוחים. תושבים לא יוצאים מהבתים מהפחד״, אומר.

״בשבוע האחרון, כל תושבי מדינת ישראל דרוכים לקראת תגובה של חיזבאללה ואיראן - אך אנו דרוכים כך כבר 10 חודשים. זו מציאות בלתי נסבלת״.