בצה״ל מעריכים כי חיזבאללה יבקש לפגוע במטרה צבאית. ההערכה כי חיזבאללה בוחן כיצד לפעול באופן כזה שהאירוע יהיה כואב, אך לא יגרור למלחמה בעצימות גבוהה.

הירי המסיבי של חיזבאללה לעבר הצפון: טיל נפל על גג בית בעבדון, ללא אזעקה
בזמן שלבנון התפוררה: נסראללה בנה מתחת לאף את "חיזבאללסטאן'" | פודקאסט מעריב

בצה״ל נחושים להגיב בעוצמה לאירוע תקיפה. ״האירוע המלחמתי יכול להימשך יממה, אבל הוא גם יכול לגרור ללחימה שתימשך ימים, ורק התערבות חיצונית תעצור את העוצמה הישראלית אל מול לבנון״.

באשר לתקיפת איראן בישראל, טרם יודעים לקבוע כיצד תגיב איראן. הפריסה האמריקנית באזור, כמו גם הנחישות של בריטניה, צרפת וגרמניה לפעול במקרה של תקיפה איראנית לעבר ישראל. בישראל לא יודעים לקבוע האם התקבלה החלטה בצמרת האיראנית האם, איך ומתי לתקוף.

במהלך היום קיים הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הערכת מצב ואישורי תוכניות בזירות השונות. הדיון היה בהשתתפות סגן הרמטכ״ל, ר׳ אמ״ן, ר׳ אמ״ץ, מפקד פיקוד הצפון, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד העורף ומפקדים נוספים מפורום המטה הכללי. הרמטכ״ל הדגיש את המשך המוכנות הגבוהה ומאמצי הערכות להתקפה ולהגנה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, דובר צה״ל מסר הצהרה ואמר כי "אנחנו עוקבים אחרי חיזבאללה וחמאס ותוקפים מדי יום כדי לגלות ולהסיר איומים. אנחנו ערוכים ליירט איומים בזמן אמת. אנחנו ערוכים במוכנות שיא בהגנה ובהתקפה. אין שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. ערניים וקשובים למציאות של תושבי הצפון שחווים ירי מתמשך. המשימה שלנו - להבטיח את ביטחונכם".

בצה״ל אומרים ע"י לפי שעה לא רואים שינוי במערכים של חיזבאללה או של איראן. בצה״ל מציינים כי אין אינדיקציות של חיזבאללה בפינוי מפקדות או מתקנים. בשל כל זאת בצה״ל הוחלט כי דובר צה״ל יעדכן את הציבור.

בתוך כך, מקורות במזרח התיכון טענו בפוקס ניוז כי הם חוששים שאיראן וארגוני הטרור שלה יתקפו את ישראל בתוך 24 שעות. במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה והמזרח התיכון פרסמו הצהרה משותפת בה קראו: "אנו מביעים את תמיכתנו  בהגנה על ישראל מפני התוקפנות האיראנית ונגד התקפות של קבוצות טרור הנתמכות על ידי איראן. קראנו לאיראן לדחות את איומיה המתמשכים בתקיפה צבאית נגד ישראל ודנו בהשלכות החמורות על הביטחון האזורי,  אם תקיפה כזו תתרחש".