אוהד חמו, הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, שוחח היום (שני) עם אריה אלדד ומיה זיו-וולף ברדיו 103fm והתייחס לכוננות הישראלית ולאמירתו של חבר הפרלמנט הלבנוני עלי, המעידה על המצב של חיזבאללה.

"החיזבאללה לא דיברו את עצמם לדעת כמו האיראנים, וברור שחיזבאללה יגיב", אמר. "הם אומרים שני דברים: ישראל במצב של פניקה חרדה ופחד שזה חלק מהנקמה, אבל הנקמה תהיה משמעותית יותר. חיזבאללה הדגיש את ההרוגים האזרחים שהיו שם. אנחנו מכירים את האובססיה של נסראללה לגבי משוואות, כך שברור לי שתגובה תגיע".

המסמך נחשף: כך חמאס חדר עם מצנחים לישראל ב-7 באוקטובר
המצוד אחר המחבלים נמשך: צה"ל ושב"כ מחפשים אחר חוליית המפגעים ליד מחולה

"הסיפור עם איראן פחות מדאיג, לנוכח העובדה שיש קואליציה משמעותית שעומדת לצידה של ישראל. כוח האש של חיזבאללה הוא אחר לגמרי, המהירות, העובדה שישראל לבדה, האמריקנים לא נמצאים בגזרה של חיזבאללה לכן זה הופך את האירוע עם חיזבאללה יותר אקוטי ומשמעותי.

"התקיפה תהיה משולבת? את זה אף אחד לא יודע", המשיך ואמר. "היא תהיה מתואמת, משום שיום לאחר החיסול של הניה התבשרנו על הקמת חמ"ל משותף בטהרן, והטענה היתה שמשם ינהלו הכול. השיח הזה קיים בין כולן. איראן מנצחת על הקונצרט הזה, אבל לא בהכרח שנראה תגובה משותפת. כמות השמועות ששמענו בימים האחרונים איומה. קשה להגיד את זה כי אנשים חוששים, ואחרי 7 באוקטובר אפשר להבין מדוע. אבל אנחנו צריכים להיות רגועים יותר. יש פה צבא חזק, וצבא טוב, ויש פה מערכות טובות. גם אם זה אירוע בסדר גודל אחר, העובדה שהצבא עם קואליציה שלמה עומדים מאחורי ההגנה של מדינת ישראל צריכה להרגיע אותנו, והלוואי שכל מי שמאזין לנו ושומע את זה יפיק נחמה מזה".

"אנחנו 10 חודשים מנסים להיכנס לראשים שלהם. מה הבעייתיות עם הניסיון להבין מה קורה עם התגובה האיראנית ושל חיזבאללה? זאת החלטה שמתקבלת אצל שניים או שלושה אנשים, ואין לנו נגישות להבנה של דרג קבלת ההחלטות שלהם. סינוואר רוצה או לא רוצה? אפשר להניח דברים, אבל ב-7 באוקטובר למדנו שיעור בצניעות, ושיעור בקושי להיכנס לתוך הראשים שלהם".

לסיום אמר כי "איראן מזהה את ירדן כבטן רכה, מדינה עם שלטון חלש שמוקפת בעיראק ובסוריה שבשתיהן יש פעילות של משמרות המהפכה והמיליציות. אנחנו רואים בחודשים האחרונים הברחת נשק שובר שווין פנימה לירדן. משם הוא הולך לעמאן או שהוא נכנס לגבול המזרחי שלנו דרך הבקעה לאזורים כמו שכם, ג'נין וטול כרם. אנחנו רואים את זה בחלק מהמערכות שצה"ל מנהל במחנה טול כרם ומחנה ג'נין, אבל זה בזעיר אנפין. הרעיון המסדר של האיראנים שזו חזיתך שעשויה להתפרק. יש שיתוף פעולה חמאסי-איראני לערער את הממלכה, ולסכן אותנו".