בתקופה המתוחה שפוקדת את המדינה , עם שורה של גזרות בוערות, אנשים יכולים לחשוב שבגזרת בנימין באזור רמאללה, החיים שלווים יותר. אז זהו, שלא. סנ"צ מיקי ביטון, מפקד גדוד רמה במג"ב איו"ש, האיש האמון על הגזרה באזור רמאללה , חושף בפודקסט מעריב פרטים שלא ידענו ומסביר מה אולי גורם לכולנו לחשוב שהגזרה שקטה.

ביטון מציין  כי מבחינתו ומבחינת הלוחמים שלו הם תמיד בדריכות." אנחנו לא יכולים לאטום את הקו הירוק הרמטי", הוא אומר. "אם היינו יכולים, כנראה שהיינו ישנים הרבה יותר טוב בלילה. אנחנו תמיד נהיה מודאגים. אני חושב שביום שלא אהיה מודאג, אנחנו צריכים להתחיל לדאוג". נפגשנו עם סנ"צ ביטון לפודקאסט במעריב כדי ללמוד ממנו על מה שנעשה ומה שעוד ייעשה. 

האסון הבא כבר בדלת? זה המספר האסטרונומי של השב"חים בישראל

בוא תסביר לנו מה זה, מה התפקיד.

"קודם כל, מפקד גדוד במג"ב איו"ש, בעצם המושג הזה, מג"ד במג"ב, זה משהו שלא היה עד כמעט לפני עשר שנים. זה תפקיד שאימצנו בעצם מהצבא".

בכמה לוחמים מדובר?
"אנחנו כ-150 לוחמים בגדוד".

כוחות מג''ב (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות מג''ב (צילום: דוברות המשטרה)


אתה יכול לספר לנו על איזה חיסול או מעצר שביצעתם הלילה?
"הלילה שוב ביצענו פעילויות של איתור כספי טרור.  החרמנו כספי טרור".

 בכמה כסף מדובר?
"הסדר גודל עדיין בספירה. אבל אני יכול לומר לך שמתחילת השנה אנחנו עם כמעט שלושה מיליון שקלים שמוחרמים מאנשים שנראים לכאורה לגיטימיים. עסקי חלפנות, עסקי צ'יינג' וכאלה. אבל בסופו של דבר, עם חקירה מאומצת בשילוב שב"כ, בסוף אתה מגלה שזה כספים שמוזרמים לטרור. "

 יש לכם אפשרות להתחקות אחר פלסטינאים שמגיעים לפה כשוהים בלתי חוקיים (שב"חים)?
"שאלה מצוינת. יש קושי לעקוב אחרי שוהה כזה שנכנס בצורה כזו או אחרת ולא דרך מחסום. דרך קפיצות מהגדר ,פרצה מהגדר. זו גם  אחת הפעולות של מג"ב איו"ש. יש לנו שני גדודים שאחראים על התפר - גדוד מנשה וגדוד אפרים. אני יכול להגיד לך שזה מאוד קשה.  נחנו תפסנו בחלק שלנו כ-90 שב"חים מתחילת השנה. בצד השני - קרי בשטחי ישראל - מג"ב מבצע תפיסות של אלפי שב"חים".