מדינת ישראל הגיעה ללילה האחרון (בין שני לשלישי) כשהיא דרוכה לקראת מתקפה אפשרית מצד איראן וחיזבאללה, ביעדים עמוקים יותר בתוך שטח ישראל, מכפי שירה עד כה ארגון הטרור בלבנון. עם זאת, הלילה עבר בשקט יחסי, כשרק אזעקה אחת נשמעה ברחבי המדינה - ביישוב מתת שבגליל העליון. 

בצל הדריכות וההמתנה, גורם איראני שהתראיין ל"פייננשל טיימס", חשף במידה מה, את התמונה המלאה שמאחורי האסטרטגיה של משמרות המהפכה במדינה. "ייתכן שלא תהיה תקיפה כלל, או שהיא תימשך רק לילה אחד. איראן פוצחת במסע לוחמה פסיכולוגית כדי למנוע מתושבי ישראל תחושת נינוחות", הדגיש.

על רקע הדריכות: רעידת אדמה הורגשה הלילה בצפון ובמרכז הארץ
חברת פיץ' הודיעה על הורדת דירוג האשראי של ישראל עם תחזית שלילית

כאמור, המתיחות עלתה הלילה באופן ניכר, זאת לאחר שגורמים אמריקאים זיהו כי איראן נוקטת בהכנות של יחידות הטילים והכטב"מים שלה, כך על פי דיווח באתר "אקסיוס". בדיווח נמסר כי ההכנות שזוהו בצד האיראני, מזכירות מאוד את אלו שאירעו לפני המתקפה בחודש אפריל האחרון. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שיגור טילים באיראן, במסגרת תרגיל צבאי (צילום :רשתות ערביות)

מדינות העולם המשיכו לקרוא לאזרחיהן להתפנות מלבנון. ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, אף אמר: "אזרחי קנדה חייבים לעזוב מיד את לבנון. לא בטוח שנוכל לחלץ את כולם״.

על רקע המתיחות הגוברת, רעידת אדמה שמקורה בצפון סוריה, הורגשה הלילה בישראל, לבנון וירדן. הרעידה שהורגשה גם בביירות, הובילה לבהלה, כשתושבים רבים היו משוכנעים כי מתקפה ישראלית עוצמתית כבר החלה, והחלו לנוע לכיוון הכביש הראשי בניסיון להימלט.  

הבריחה מביירות