פקידים אמריקאים מעריכים כי הדרג המדיני והביטחוני בישראל לא ציפה שאיראן תנקום במתקפה ישירה על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה במהלך ביקורו בטהראן בחודש שעבר, כיוון שאין טביעות אצבע ישראליות, כך דווח הבוקר (שלישי) בוושינגטון פוסט.

"אנו רואים את חובתנו לנקום על דמו לאחר שהוא נהרג בשטח הרפובליקה האסלאמית של איראן", אמר חמינאי בהצהרה. על פי הדיווח, זו לא הייתה הפעם הראשונה השנה שבה נראה שישראל לא העריכה נכון את נחישותה של איראן לנקום. פקידים אמריקאים מאמינים שישראל לא ציפתה באופן דומה לנקמה איראנית ישירה כאשר תקפה על פי פרסומים זרים בקונסוליה האיראנית בסוריה. 

בצל ההכנות לתקיפה: האסטרטגיה האמיתית של איראן נחשפה|
אוהד חמו מזהיר: "איראן וחיזבאללה יפעלו בתגובה מתואמת ומסוכנת"

הסכנה הפעם היא שאיראן אולי למדה מכישלון באפריל והמציאה טקטיקות חדשות. איראן עשויה גם לקוות להכריע את "מטריות ההגנה" על ידי עם מתקפת טילים גדולה עוד יותר גם מצד חיזבאללה בלבנון, כמו גם התקפות של כוחות מעיראק, סוריה ולבנון. בכירי הממשל בוושינגטון מקווים שאיראן וישראל יוציאו לפועל תגובה מדודה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החיסול בקונסוליה האיראנית בדמשק (צילום: רשתות ערביות)
החיסול בקונסוליה האיראנית בדמשק (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, בצה״ל נחושים להגיב בעוצמה לאירוע תקיפה. ״האירוע המלחמתי יכול להימשך יממה, אבל הוא גם יכול לגרור ללחימה שתימשך ימים, ורק התערבות חיצונית תעצור את העוצמה הישראלית אל מול לבנון״. באשר לתקיפת איראן בישראל, טרם יודעים לקבוע כיצד תגיב איראן. הפריסה האמריקנית באזור, כמו גם הנחישות של בריטניה, צרפת וגרמניה לפעול במקרה של תקיפה איראנית לעבר ישראל. בישראל לא יודעים לקבוע האם התקבלה החלטה בצמרת האיראנית האם, איך ומתי לתקוף.

במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומנהיגי בריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה והמזרח התיכון פרסמו הצהרה משותפת בה קראו: "אנו מביעים את תמיכתנו  בהגנה על ישראל מפני התוקפנות האיראנית ונגד התקפות של קבוצות טרור הנתמכות על ידי איראן. קראנו לאיראן לדחות את איומיה המתמשכים בתקיפה צבאית נגד ישראל ודנו בהשלכות החמורות על הביטחון האזורי,  אם תקיפה כזו תתרחש".