מלחמת חרבות ברזל: מזה שבועיים, מאז חוסל מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בשטח איראן, הרפובליקה האסלאמית מחזיקה את האזור במתח גובר והולך. כמעט מדי יום מגיעים איומים חדשים מבכירים איראנים, המבטיחים לנקום בישראל על החיסול, שמיוחס אליה לכאורה, שבוצע במהלך ביקור רשמי של הנייה בטהרן. משמרות המהפכה הכריזו על תרגילים צבאיים חדשים, חברות תעופה שינו את לוחות הטיסות, והמדינות באזור מנסות לנחש כיצד ומתי תגיב איראן - אך ללא רמזים ברורים.

על פי גורם בכיר במשטר האיראני, זוהי בדיוק המטרה: "ייתכן שלא תהיה מתקפה כלל, או שהיא עלולה להתרחש הלילה", אמר. "ההמתנה למוות קשה יותר מהמוות עצמו". הוא הוסיף כי "איראן פתחה במערכה של לוחמה פסיכולוגית כדי להחזיק את היכולות הצבאיות, הביטחוניות והלוגיסטיות של ישראל במתח מתמיד, ולמנוע מהתושבים תחושת רגיעה".

ישירות בבטן הרכה: התיעוד מהר הבית שמטריף את העולם הערבי | צפו
הגרי, רציתי לומר לך דבר אחד: יש לך את את מה שאין למנהיגים שלנו - זכינו | דעה

האתגר העומד בפני טהרן הוא כיצד להגיב בעוצמה מספקת כדי לרצות את הזרם השמרני במדינה ואת בעלות בריתה האזוריות, מבלי להיגרר לעימות ישיר עם ישראל וארצות הברית - דבר שאיראן מנסה להימנע ממנו זמן רב. המטרה העיקרית של המשטר היא הישרדות הרפובליקה האסלאמית, לצד התמודדות עם הקשיים הכלכליים שהובילו למחאות ציבוריות.

חמינאי באשכבת הנייה (צילום :רשתות ערביות)

בתוך כך, מקורות איראניים אמרו לעיתון אל ערבי אל ג'דיד כי טהרן דוחה את כל האזהרות  והצעות להימנע מלתקוף את ישראל וציינו כי גורמים אירופיים ומתווכים (בינה לבין ארה"ב) קראו לה להימנע מלתקוף כדי לתת יותר זמן להצלחת המשא ומתן על הפסקת האש בעזה. לטענת אותם מקורות,  טהרן הבטיחה לצדדים כי היא רק רוצה להעניש על חציית הקווים האדומים ואינה מחפשת מלחמה, אך הוא הודיע ​​לארה"ב ולאירופה שכל תגובה ישראלית למתקפה תביא לתגובה איראנית חזקה יותר.

לפי המקורות, איראן הודיעה לצדדים האחרים כי כל התערבות אמריקאית או מערבית בכל מתקפה ישראלית תוביל להצתת מלחמה מקיפה באזור, תוך שהיא מציינת כי התעצמות המגעים הישירים באירופה בימים האחרונים באה לאחר כישלון התיווך. 

בתוך כך, לראשונה בשיחות המשא ומתן בין ישראל לחמאס, באיראן מעוניינים לשלוח נציג שיהיה מעורב מאחורי הקלעים של הדיונים, כך לפי הדיווח ברויטרס. הנציג לא יהיה מעורב בשיחות ישירות, אך יקיים במהלכן ערוץ תקשורת עם ארה"ב. עוד הוסיף אותו בכיר איראני כי "הפסקת אש בעזה עשויה לעכב את התגובה שלנו לישראל" אך סייג באיום, ״אם שיחות הפסקת האש יקרסו או שישראל תמשוך זמן - טהראן וחיזבאללה יתקפו ישירות״