ד"ר (אל"מ מיל') משה אלעד, מזרחן במכללה האקדמית גליל מערבי, התראיין אתמול (שלישי) ליואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm. הוא ציין, לדבריו, שהחוליה החלשה של איראן היא הנפט: "אנחנו יכולים להרוס את הכלכלה האיראנית שמושתתת על נפט, במחי מטח ירי אחד. 90 אחוזים מהנפט שנמצא על אי אחד קטן שנרא חארג'. אם אנחנו פוגעים באי הזה כמו שפגענו בחודיידה אין כלכלה איראנית".

לדבריו גם באיראן וגם בישראל מודעים לכך, אך יש סיבה שלא פוגעים: "הם יודעים את זה אבל גם אמריקה ערה לזה שמחסור בנפט יפגע גם בה אבל איראן עלולה להיגמר כלכלית". לכן, הוא ציין, שאיראן היא בעצם החולייה החלשה: "איראן היא גם החזקה כי יש לה כסף, נפט, טילים ותחמושת אבל רוב הזמן היא גם החוליה החלשה. כמה שהיא מפלצת יש 90 מיליון תושבים והם כל כך פגיעים וחשופים".

בחיזבאללה מתכננים לתקוף לפני איראן? "המצב בלבנון על סף פיצוץ"
ישראל תסכים לזה? איראן יוצאת מהצללים ודורשת תפקיד מרכזי במלחמה

הוא הסביר שישראל היא רק עוד "משהו בדרך" מבחינת איראן: "המאבק של איראן מי יותר דתי, הוא יותר חזק מהמאבק להשמיד את ישראל שהיא רק אמצעי ומהווה אבן נגף בדרך. ישראל היא עוד מישהו בדרך שצריך להוריד אותו. מזה אתה יכול לגזור את כל המאבקים שלהם בכל העולם. ארה"ב היא השטן הגדול אנחנו השטן הקטן, נסראללה וחיזבאלה לא היה לנו איתם אף פעם סכסוך. כל הסיפור זה המצאה על שבעא ששייך לסורים".

כוח רדואן של חיזבאללה  (צילום: רשתות ערביות)
כוח רדואן של חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)

לדבריו, "לאיראן יש מגמה אחת בלבד: להוביל את העולם השיעי שהוא 15% מהאיסלאם, כשני מיליארד תושבים בכל העולם. הם רוצים לנצח את הסונה שהיא בסימן ש"הדת שלנו יותר נכונה, המנהגים שלנו יותר נכונים". הם מנסים לכבוש עוד שטח תחת הסיסמא של הנאמנות לסמכות הרוחנית שהוא חמינאי. הם גם החלו לרתום אנשים באמצעות כסף שזה חמאס".

באשר ליחסי הכוחות בתוך "התמנון" והציר, הסביר: "יש לנו כמובן את האיראנים שזה ראש הנחש או התמנון שמפעילים את השלוחות. הבכירה היא חזבאללה, השנייה היא החות'ים, יש לה מיליציות פרו שיעיות בעיראק, יש לה קבוצות פרו שיעיות בסוריה וגם כמובן חמאס שכבר שר את שירת הברבור שלו".