בצה״ל קידמו מספר יחידות עלית אשר ישמשו ככוח התערבות במקרה של חדירה של כוחות רדואן לשטח הגליל. באחד הישובים בגליל הוצב כוח של יחידת עלית של צה״ל והוא אמור לתת את המענה של חדירה לישובים במרחב. העמדת הכוח במקום הוא כלקח מאירועי העוטף ב-7 באוקטובר.

בצה״ל מבינים כי צמצום זמן תגובה של כוח התערבות צבאית באירוע של פשיטה ואו אף לקיחת בני ערובה הוא עניין קריטי. במקביל הציבו המשטרה וצה״ל עמדות בטון, מיגוניות ועמדות ירי כמערך הגנה למקרה שבו כוחות פלישה יתגברו על מערכי הגנה קדמיים של צה״ל בצפון. הקמת העמדות נועדו למנוע הגעה של כוחות אויב לעומק השטח בדגש לערים הגדולות בצפון.

מיגוניות בצפון (צילום: אבי אשכנזי)
מיגוניות בצפון (צילום: אבי אשכנזי)

במשטרת מחוז חוף מספרים כי בעקבות הפשיטה של ה-7 באוקטובר בדרום במשטרה הוכנה הערכות מבצעית כאשר כל ניידת במרחבי המשטרה בצפון יודעת להגיע לעמדת ההגנה כדי למנוע חדירה לעומק השטח. ״אנחנו אחת לכמה ימים מתרגלים את הכוחות להגעה לעמדות ההגנה. כל שוטר יודע היכן הוא אמור להגיע בהינתן ההודעה על חדירה של כוחות לשטח הגליל״, כך אומרים במשטרה.

בחיזבאללה מתכננים לתקוף לפני איראן? "המצב בלבנון על סף פיצוץ"
ישראל תסכים לזה? איראן יוצאת מהצללים ודורשת תפקיד מרכזי במלחמה

בשיחה אתמול אמר ראש עיריית שלומי גבי נעמן כי הוא מוטרד מסוגיית המנהרות שחיזבאללה כנראה חפר באזור הגבול הצפוני. ״אנחנו לא יודעים מה ההיקפים ואיפה הן יוצאות״, אמר גבי נעמן. במקביל ההיערכות הגבוהה של צה״ל למתקפה אווירית הכוללת ירי טילים וכטב"מים נמשכת בצפון. צה״ל פרס מערכי הגנה אווירית במספר מקומות בצפון.