איראן דחתה הצעות אמריקאיות ואירופאיות להימנע מתקיפה נגד ישראל, בתמורה לחידוש שיחות המו"מ בעניין הגרעין האיראני, כך דיווחה הלילה (בין שלישי לרביעי) סוכנות הידיעות "אל-ערבי אל-ג'דיד". במקביל, ממשל ביידן עשוי לקרוא לדחיית השיחות בנושא הפסקת אש בעזה ועסקת חטופים בדוחא ביום חמישי, אם איראן תפתח במתקפה לפני כן, כך דיווח ה"וול סטריט ג׳ורנל".

גם במחיר של לוותר על תקיפה נגד ישראל: איראן תעשה הכל כדי שהאריס תעלה לשלטון

על פי הדיווח באל-ערבי אל-ג'דיד, איראן אמרה לגורמים אמריקאים ואירופאים שהציעו חידוש שיחות הגרעין, בתמורה לכך שאיראן תימנע מלהגיב נגד ישראל על חיסול הנייה ופואד שוכר, כי תגובה היא בלתי נמנעת, אך הוסיפה כי אינה מחפשת מלחמה ורוצה רק להעניש את ישראל על חציית הקווים האדומים.

איראן הודיעה לגורמים אמריקנים - כל תגובה ישראלית למתקפה, תגרור תגובה איראנית חזקה יותר. כמו כן, הגורמים בטהרן צוטטו בדיווח כי כל התערבות אמריקנית או מערבית בסיוע לישראל בתגובה נגד איראן, תוביל להצתת מלחמה כוללת באזור. 

במקביל, ה"וול סטריט ג׳ורנל" דיווח הלילה כי על פי שני גורמים אמריקאים רשמיים, בממשל ביידן מעלים את האפשרות לקרוא לדחיית השיחות בדוחא ביום חמישי, אם אכן איראן תוציא לפועל מתקפה נגד ישראל לפני המועד המתוכן.

העיתון דיווח כי בצה״ל עדיין מעריכים שאיראן מתכננת לתקוף את ישראל, אבל ההערכה כעת היא שלא מדובר במתקפה שעלולה לקרות בטווח הזמן המיידי, כך לפי גורם המעורה בפרטים.

כל זה מתרחש על רקע מתיחות צבאית ישירה בין ארה"ב לאיראן. במהלך הלילה, צבא ארה"ב אישר כי מיליציות פרו-איראניות תקפו באמצעות רקטות את בסיסו במזרח סוריה, ללא נפגעים באירוע.

במקביל, פיקוד המרכז האמריקאי הודיע הלילה כי ביממה האחרונה הושמדו בהצלחה שתי ספינות חות'יות בגיבוי איראני בים האדום. בהצהרה נכתב כי "כלי שיט אלו היוו איום ברור ומיידי על כוחות ארה"ב והקואליציה ועל כלי המסחר באזור. התנהגות פזיזה ומסוכנת זו של החות'ים הנתמכים על ידי איראן ממשיכה לאיים על היציבות והביטחון האזוריים".

לאור המתיחות, ה"מירור הבריטי דיווח כי ממשלת בריטניה מכינה תוכנית לחילוץ אזרחיהם מישראל, במדיה ואיראן תפתח במתקפה. בלונדון מעריכים כי ישנם לפחות 60 אלף בני אדם המחזיקים באזרחות בריטית בארץ.