היום (רביעי) הוועדה המייעצת למינוי בכירים, בראשותו של השופט אשר גרוניס, אישרה את מועמדותו של ניצב דני לוי, מפקד מחוז חוף במשטרה, לכהונה כמפכ"ל הבא של משטרת ישראל. זאת לאחר סיום כהונתו של רנ"צ קובי שבתאי ולאחר הסרת מועמדותו של ניצב אבשלום פלד.

בדיוני הוועדה לא עלו ממצאים או טענות הנוגעים לאירועים מתחום טוהר המידות הקשורים לניצב לוי. על כן, אין בסמכותה של הוועדה לפסול את מועמדותו בשל טענות לגבי תפקודו או תפקוד מפקדיו במסגרת ההפגנות בקיסריה מול מעון ראש הממשלה.

מרכז העצבים: ישראל עשויה להדהים את חיזבאללה במערכה הבאה
עסקה בומבה: ארצות הברית תמכור לישראל מטוסים ונשקים בשווי מיליארדים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב: "אני מברך על הודעת הועדה למינוי בכירים שהודיעה על אישור מועמדותו של ניצב דני לוי לתפקיד המפכ"ל. ניצב דני לוי הוא קצין מצוין, והוא יוביל את המשטרה כמפכ"ל בצורה מקצועית ונחושה, יחזק אותה ואת אמון הציבור בה, את המשילות ואת ביטחון האזרחים. אני מאחל לו הצלחה רבה".

על המפכ"ל החדש יוטל לבצע את המינויים המעוכבים עד כה ובהם מינוי מפקד מחוז ירושלים במקומו של ניצב דורון תורג'מן שפרש, מינוי מפקד מחוז חוף במקומו כמי שמונה להיות המפכ"ל, מינוי ראש אגף המבצעים של המשטרה במקומה של ניצב סיגל בר צבי שפרשה, מינוי ראש חטיבת הדוברות של משטרת ישראל בעקבו של משה פינצ'י שעבר תפקיד וכן מינויים בכירים נוספים בהם בדרגות תנ"צ ונצ"מ , שלא בוצעו בעקבות החלטה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

בין המינויים הצפויים: ראש להב 433 במקומו של ניצב מוטי לוי , ראש אגף ההדרכה במקומו של ניצב אבשלום פלד שכבר לפני כשנה וחצי מונה לסמפכל וניצב עמי אשד שיועד לתפקיד פרש מהמשטרה וכן תפקיד סמפכל המשטרה במקומו של ניצב פלד . כמו כן יהיה על השר למנות את המזכיר הביטחוני.

נציין כי מועמדותו של ניצב לוי הועלתה על ידי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מיד לאחר שמ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב פלד הסיר את מועמדותו. זאת לאחר שהבין כי הוועדה לא ממהרת לאשר את מועמדותו בעקבות עמדתה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, והחשדות שיוחסו לו במישור הפרטי.

עוד נזכיר כי ניצב לוי, ששימש כסגן מפקד מחוז ירושלים בעבר, קודם לפני כשנה לדרגת ניצב וקיבל את המינוי לפקד על מחוז חוף. כעת הוא מקבל את המקפצה האחרונה בדרך למינויו כמפכ"ל, זאת אם המינוי יאושר בממשלה.