על פי ההערכות בישראל, האיראנים לא מעוניינים לחכות עד אחרי הפסגה בקטר ויתכן שהמתקפה תתרחש ביממה הקרובה ואפילו הלילה. נדגיש, מדובר בהערכה בלבד, המבוססת על שורה של אינדיקציות. מספר הערכות קודמות התבררו כלא נכונות מכיוון שהמצב מאוד דינמי. קטאר צפויה מחר פסגה במטרה לתווך בין ישראל לחמאס, בניסיון לקדם הסכם להפסקת אש ושחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה.  במקביל, מזכיר המדינה האמריקאי דחה את ביקורו בישראל ולא יגיע השבוע.

בתוך כך, עלי חמינאי אמר כי "אחד היסודות המרכזיים שעליהם מתבססת המלחמה הפסיכולוגית נגד העם האיראני הוא הגזמת והאדרת כוחות. מטרת האויב במלחמה הפסיכולוגית היא לדחוף אותנו לנסיגה פוליטית וכלכלית כדי להשיג את מטרותיו".

כזכור, שר החוץ האמריקאי אתוני בלינקן דחה את יציאתו לביקור במזרח התיכון שהייתה מתוכננת להיום וזאת על רקע חוסר הוודאות בעניין המתקפה האיראנית. אמש דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר כי בארצות הברית עוקבים מקרוב אחרי המתיחות במזרח התיכון.

קרע בציר ההתנגדות: שיחת הצרחות בין חיזבאללה, החות'ים וחמאס נחשפת
שיעור בכלכלה: ישראל אמורה לקבל רכיבים שיאפשרו להילחם בלי חשבון

"הישראלים חושבים שיש סבירות גוברת שאיראן ושלוחיה יתקפו בימים הקרובים", אמר. "אנחנו שותפים לחשש הזה ולכן אנחנו מתאמים עם ישראל ועם שותפים נוספים באזור. לכן הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם מקביליו בגרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה כדי דון במצב במזרח התיכון, בצורה להגן על ישראל ולהתקדם לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה".

גם סגן דובר משרד החוץ האמריקני התייחס לתקיפה מאיראן. "אנחנו נסייע לישראל להגן על עצמה מפני התקפה איראנית, אבל אנחנו עדיין נוקטים במאמצים דיפלומטיים כדי למנוע התקפה ולמנוע הסלמה", אמר בתדרוך לכתבים. בנוסף, התייחס להודעת חמאס לפיה הארגון מסרב להגיע לסבב מו"מ על עסקה. "אנחנו מעוניינים לקיים את סבב המו"מ המתוכנן השבוע ומצפים מכל הצדדים להגיע לשולחן המו"מ. אנחנו צופים שהשיחות על עסקת החטופים והפסקת האש יתקיימו השבוע כמתוכנן", אמר.

אנתוני בלינקן בישראל (צילום: רויטרס)
אנתוני בלינקן בישראל (צילום: רויטרס)

איראן דחתה הצעות אמריקאיות ואירופאיות להימנע מתקיפה נגד ישראל, בתמורה לחידוש שיחות המו"מ בעניין הגרעין האיראני, כך דיווחה הלילה סוכנות הידיעות "אל-ערבי אל-ג'דיד". במקביל, ממשל ביידן עשוי לקרוא לדחיית השיחות בנושא הפסקת אש בעזה ועסקת חטופים בדוחא ביום חמישי, אם איראן תפתח במתקפה לפני כן, כך דיווח ה"וול סטריט ג׳ורנל".

לאור המתיחות, ה"מירור הבריטי דיווח כי ממשלת בריטניה מכינה תוכנית לחילוץ אזרחיהם מישראל, במדיה ואיראן תפתח במתקפה. בלונדון מעריכים כי ישנם לפחות 60 אלף בני אדם המחזיקים באזרחות בריטית בארץ.