לאחר ביום שני האחרון, חמאס טען בפלטפורמת הטלגרם כי אחד החטופים נרצח על ידי השומר שלו בשבי (בתוספת תמונה של גופתו) ובאירוע נפרד השומרים פצעו שתי חטופות, היום (חמישי) דובר דובר גדודי אל-קסאם, אבו עוביידה, פרסם הודעה מפורטת יותר לגבי הרצח של החטוף, כאשר הוא טוען כי מדובר במקרה שני מסוג זה. לא הרבה זמן אחרי, דובר הבהיר כי מדובר על החטוף אופיר צרפתי, שנרצח בנובמבר, וגופתו הוחזרה לישראל.

בניגוד לשאר הפרשנים, אהוד יערי טוען: זאת האמת המרה על סינוואר

אבו עוביידה מסר: "לאחר חקירת הריגתו של אסיר אויב בידי שומרו, התברר כי החייל שהופקד לשמור עליו פעל באופן תגמול בניגוד להוראות, לאחר שקיבל את הידיעה על מות שני ילדיו. אנו מדגישים, כי האירוע אינו מייצג את האתיקה שלנו ואת תורת דתנו בהתמודדות עם אסירים ונחמיר את ההנחיות לאחר שהאירוע חזר על עצמו בשני מקרים עד כה. אנו רואים באויב באחריות מלאה לכל הסבל והסכנות שאליהם חשופים אסיריו, כתוצאה מהפרתו של כל כללי האינטראקציה ההומנית והאנושית ומביצוע רצח עם אכזרי נגד עמנו".

דובר צה"ל הבהיר: "בהמשך לתמונה שפורסמה על ידי ארגון הטרור חמאס בדקות האחרונות, מדובר על חטוף שנרצח וגופתו הוחזרה במבצע של צה"ל ושב"כ בסוף נובמבר. המשפחה הרלוונטית עודכנה על ידי נציגי צה״ל".

רישל צרפתי, אמו של אופיר, ביקשה להעביר מסר לצוות המו"מ בקטאר ואמרה: "אחרי עשרה וחצי חודשים של מלחמה קשה וכואבת, החמאס החליט היום לפרסם תמונה של אופיר. אני בוחרת לא להסתכל על התמונה שהחמאס פרסם ולזכור את אופיר כמו שהוא היה: גבר מושלם, חתיך, חייכן, מאושר ולא כמו שהחמאס החליט בלוחמה פסיכולוגית מתועבת לעשות היום".

היא הוסיפה: "מה שחשוב היום זה שהעסקה המתגבשת תצא לפועל ותצליח. ישנם 115 חטופים שחייבים לחזור הביתה - החיים לשיקום והחללים לקבורה יהודית ראויה. מה שחשוב היום זה שהצוות יצליח ויעשה הכל כדי להצליח ולחזור הביתה עם עסקה, כי כולם צריכים לחזור הביתה, כולם כולל כולם. ועכשיו".