המשלחת הישראלית בקטר צפויה להישאר במקום לפחות עד מחר, לאחר שהגיעה היום (חמישי) למדינה, זאת בניסיון לקדם עסקת חטופים אפשרית. גורם מצרי טען כי "הפערים בין הצדדים עדיין גדולים", כך על פי דיווח בתקשורת הערבית. 

על רקע הפסגה, אלפי בני אדם צעדו הערב ביחד עם משפחות החטופים מבית העצמאות בתל אביב לכיוון כיכר החטופים בקריאה לצוות המו"מ להשלים את עסקת החטופים בטרם יחזרו ארצה.

בצה"ל חושפים: המהלך של חמאס שעיכב את הגעת החיילים ליישובים ב-7 באוקטובר
100 קטעי מנהרות וקרבות ירי: פרטים חדשים על הפעילות ברפיח

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט, אמר: "אנחנו שומעים על שרי ימין קיצוני שמאיימים ומחבלים באפשרות להשגת עסקה. הם מעדיפים אדמה על פני אדם, ולא מבינים שהחטופים הם העדות לכישלון הביטחוני, החברתי, הערכי והדתי הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל. עסקה להחזרת החטופים אינה איום ביטחוני. אם החטופים לא יחזרו זה יהיה איום חברתי, ערכי, מוראלי שיביא לקריסה והתאבדות של החברה הישראלית".

הנושאים השנויים במחלוקת כוללים נוכחות כוחות ישראליים בעזה, סדר שחרור החטופים והחטופות משבי חמאס והגבלות על גישה לצפון עזה. מקור במשלחת הישראלית אמר לסוכנות הידיעות ״רויטרס״ כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר גמישות משמעותית בכמה מהמחלוקות המהותיות. במקביל לשיחות, הלחימה בעזה נמשכת, עם כוחות ישראליים תוקפים יעדים בערים הדרומיות רפיח וח'אן יונס. 

ארגון הטרור חמאס טען כי המשא ומתן צריך לבחון מנגנונים ליישום מה שהוסכם במסגרת העסקה שהוצעה על ידי המתווכים, שתשיג הפסקת אש כוללת, נסיגה מלאה של כוחות ישראליים, הסרת המצור, פתיחת מעברים ושיקום עזה, וכן להגיע לעסקת אסירים רצינית. גורמים איראניים בכירים אמרו כי רק הסכם הפסקת אש בעזה ימנע תגובה ישירה של איראן נגד ישראל. בנוסף, חיסול מפקד צבאי בכיר של חיזבאללה בביירות הוביל להבטחות לנקמה מצד הארגון, מה שמגביר את החשש מהסלמה בגבול הצפוני.