חוקרי ובלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י יחד עם חוקרי השב"כ נכנסו אתמול אל הכפר גי'ת, לשם פשטו בשבוע שעבר כמאה מתנחלים מהישוב הסמוך וזרעו הרס במקום תוך שהם מציתים על פי החשד באמצעות בקבוקי תבערה (בקת"בים) מספר בתים על תכולתם.

במקרה אחד שנמצא כעת בחקירה מנסים החוקרים לבחון את טענות הרשות הפלסטינית לפיהן ,כתוצאה מהצתת אחד הבתים נגרם מותו של אחד התושבים , אלא, שהמתנחלים טוענים כי ירי של כוחות הביטחון היא שהובילה לחיסולו לכאורה של פעיל טרור ולא כתוצאה ממעשיהם. הצוות המשותף שמנהל את החקירה, אסף מצלמות אבטחה מהאזור כולו בתוך שטחי הרש"פ וכן גבה עדויות מתושבי המקום וכן מבעלי הנכסים שנפגעו. 

המתפרעים בג'ית יחמקו מעונש? "פועלים מידיעה שיש להם רוח גבית מהשלטון"

במשטרה ובשב"כ עושים מאמץ להתחקות אחר אירועי ההתפרעויות בכפר וכמובן להביא לאיתור זהותם של החשודים המעורבים באותן תקריות כד כדי מעצר אלו שאחראים על המעשים החמורים. מהמשטרה נמסר למעריב כי "נכנסו כוחות משולבים לכפר ג'ת כדי ללמוד על האירועים ולאסוף ממצאים. החקירה נמשכת". מהשב"כ נמסר: "בשלב הזה לא נוכל להרחיב מעבר לעובדה שמתנהלת חקירה משלובת בשיתוף המשטרה".

נזכיר כי האירועים החמורים הובילו להתססה ולתגובות נזעמות בעיקר נגד אותם צעירים ונגד אישי ציבורי שהתייחסו לאירוע ולא הוקיעו את המעשים האיומים.