יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12 הערב (שבת) כי כבר ב-2016, כשכיהן כשר הביטחון בממשלת נתניהו התקיים דיון בנושא הנחתת מכה מקדימה על חיזבאללה.

למה דחו (מכת מנע) עד היום? כי כל ממשלה אומרת 'לא במשמרת שלי'. כשהייתי שר הביטחון, התקיים דיון באוגוסט 2016 על מכה מקדימה בלבנון. אני לא רוצה להגיד איך זה הסתיים. כמעט כולם קיבלו התקף לב מעצם הרעיון. אנחנו משחקים לידי האיראנים וציר הרשע כי נכנסנו למלחמת התשה. מול חיזבאללה וחמאס במקום להתמקד בעיקר. בלי איראן, אין חמאס, אין חיזבאללה אין ג'יהאד איסלאמי ואין חות'ים. אם יש, הם רבע כוח. כרגע את רוב המימון, הידע, הציוד והנשק הם מקבלים מאיראן. כל מי שטוען שאפשר לנצח את חיזבאללה או את חמאס בלי להכריע את איראן ולחסל את תוכנית הגרעין, הוא פשוט לא דובר אמת", אמר. 

עם תמונות של נסראללה, מורנייה וסולימאני: המתחם התת קרקעי של חיזבאללה נחשף
בין כל הספקולציות: יש רק דרך אחת שבה חיזבאללה יחליט על תגובת הנקמה נגד ישראל

על אף האיום בהתלקחות אזורית והידרדרות למלחמה כוללת, ליברמן הדגיש: "האיראנים הצליחו לאחד בין כל הזירות. אתה לא יכול לבנות אסטרטגיה נפרדת ללבנון, לעזה, לחות'ים או לאיראן. אתה חייב אסטרטגיה אחת כללית, ובהתאם לזה לפעול. היעד הוא איראן. יש לנו מספיק יעדים ואפשרויות. השאלה המתבקשת היא אם אנחנו מסוגלים לתקוף לבד את איראן? אני אומר שכן. מבלי שנכריע את האיראנים ומבלי שנחסל את תוכנית הגרעין שלהם, אתה לא יכול לדבר על ניצחון".

פעילי חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)
פעילי חיזבאללה (צילום: AFP via Getty Images)

אתמול דווח כי בחיזבאללה לא מתכוונים להוציא לפועל תקיפה נרחבת נגד ישראל, כל עוד הפסגה בקטר מתקיימת. פסגה בדוחא, אשר לפי הערכות ישראליות מהווה את "ההזדמנות האחרונה" להגיע להסכם, מתנהלת בצל מתיחות אזורית גבוהה ואיומים מצד איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל בתגובה להתנקשויות האחרונות במנהיגי חמאס וחיזבאללה בטהרן ובביירות.